کد خبر: ۷۲۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
تعداد بازدید: ۲۱۳
تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان در کدام کشورها طولانی‌تر است؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ، در فصل تابستان دانش‌آموزان در سراسر اروپا به تعطیلات می‌روند. با این حال دوره این تعطیلات برای دانش‌آموزان در کشورهای مختلف اروپایی یکسان نیست.

در حالی که برخی کشورهای اروپایی همچون فرانسه دوره تعطیلات مشخصی را برای کل دانش آموزان تعیین کرده‌اند، برخی دیگر از کشورها دوران تعطیلات متفاوتی را برای دانش آموزان در مناطق مختلف کشور در نظر گرفته‌اند؛ برای مثال در حالی که تمام دانش‌آموزان فرانسوی بین هشتم ژوئیه تا چهارم سپتامبر به تعطیلات تابستانی می‌روند، تقریبا در تمام ۱۶ ایالت آلمان دانش آموزان دوران تعطیلات متفاوتی را تجربه می‌کنند.

دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی در بیشتر کشورهای شرق اروپا دوران تعطیلات تابستانی طولانی مدت (بین ۱۲ تا ۱۳ هفته) را تجربه می کنند. در ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و برخی کشورهای منطقه بالکان نیز چنین دوره‌ای برای تعطیلات تابستانی اعمال می‌شود.

اما در انگلیس میانگین هفته‌هایی که دانش آموزان به تعطیلات می‌روند بسیار کمتر و بین شش تا ۹ هفته است! مدت تعطیلات مدارس در اسکاتلند و ایرلند شمالی بین هشت و ۹ هفته و در انگلیس و ولز کمتر از هفت هفته است.

به نقل از یورونیوز ، علاوه بر این کوتاهترین دوره تعطیلات تابستانی را دانش‌آموزان دانمارکی، آلمانی و هلندی با هفت هفته یا کمتر از آن تجربه می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: