کد خبر: ۷۲۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
تعداد بازدید: ۴۵۹
رییس مجلس:
رییس مجلس تاکید کرد: از مسئولان آموزش و پرورش می‌خواهم شرایط بازدید معلمان و دانش‌آموزان را از باغ کتاب فراهم کنند تا نسل جدید ما با این امکانات و تجهیزات آشنا شوند و فرصت پرورش خلاقیت را پیدا کنند
سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است/مسئولان آموزش و پرورش شرایط بازدید دانش‌آموزان از باغ کتاب را فراهم کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مراسم افتتاح باغ کتاب عصر امروز دوشنبه دوازدهم تیرماه با حضور محمدباقر قالیباف (شهردار تهران)، علی لاریجانی (رییس مجلس شورای اسلامی)، جمعی از ناشران و مسئولان پروژه باغ کتاب و اهالی شورای شهر برگزار شد.

علی لاریجانی در این مراسم با اشاره به گشت‌وگذار یک ساعته خود در باغ کتاب گفت: این مجموعه هم از نظر معماری با سلیقه کار شده و هم نکته بسیار مهمی که باید مساله اصلی سیستم آموزشی ما باشد در آن مورد توجه قرار گرفته است. باغ کتاب با روش‌های نوین سعی دارد به فرزندان ایران زمین بیاموزد که فعال باشند و شناخت معرفتی آن‌ها را ارتقاع دهد. آموزش در دنیای امروز دیگر مجموعه انباشته اطلاعات نیست بلکه افزایش خلاقیت است و نظام آموزشی ما باید به این زمینه مسلح شود و پرسشگری و یافتن پاسخ توسط فرد را به او بیاموزد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگاه درست برای ارتقای معرفت نسل نو، نکته‌ای بود که در این بازدید کوتاه توجهم را جلب کرد در این مجموعه به خوبی پی برده شده که آینده ایران بسته به این است که ماده اصلی فکری و فرهنگی جوانان ما از کجا تامین می‌شود و باید زمینه بیداری و درک درونی افراد فراهم شود.

لاریجانی یادآور شد: در بخش‌های مختلف باغ کتاب که تمرکز اصلی آن بر کودکان و نوجوانان است تمهیدات و تجهیزاتی در نظر گرفته شده که این زمینه را فراهم کند. ۶۰ میلیارد تومان تنها صرف تامین هزینه تجهیزات این پروژه شده تا روش‌های نوینی برای بروز خلاقیت در نسل جوان مهیا شود. برای دوره تاریخ معاصر این شیوه آموزش ضروری است و خوشحالم که درک لازم در مسئولان این پروژه وجود داشته است.

او سپس با اشاره به امکان فروش کتاب در این مجموعه اظهار داشت: در باغ کتاب امکان خوبی برای عرضه کتاب فراهم شده است اینکه همه کتاب‌های فارسی در یک جا جمع شوند و افراد بتوانند با کتاب انس بگیرند و در کنارش فضای مفرح و دلنشینی را تجربه کنند، اتفاق بسیار خوبی است.

لاریجانی اضافه کرد: سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و فرهنگ شفاهی در جامعه ما وجود دارد. تکنولوژی‌های نوین نیز مزید بر علت شده تا زمان کتابخوانی بیش از پیش کاهش پیدا کند. پس باید از روش‌های گوناگون و نوین برای علاقمند کردن جامعه و بویژه کودکان به کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش‌های مختلف هنری باغ کتاب گفت: مهیا کردن بخش‌های هنری اعم از گالری و خط و نقاشی تا سالن‌های سینما و نمایش مجال خوبی برای هنرمندان ماست تا از آن استفاده کنند و زمینه‌های زیبا‌شناختی را در نسل جوان به بروز و ظهور برسانند. نسبت و رابطه نسل جوان ما با هنر باید قوی‌تر شود؛ چراکه هنر با فطرت انسان سازگار است و باید به آن مجال بروز و ظهور بدهیم. از تمام مسئولان و دست‌اندرکاران ساخت پروژه به خاطر سازه‌های جذاب و امکانات مناسب فوق تشکر می‌کنم و باغ کتاب مبارکمان باشد.

رییس قوه مقننه سپس با اشاره به بخشی از سخنان محمد باقر قالیباف که گفته بود خوشحالم که پروژه باغ کتاب را در روزهای پایانی خدمتم به بهره‌برداری می‌رسانم، یادآور شد: آقای قالیباف گفتند روزهای پایانی خدمتشان را می‌گذرانند امیدوارم همیشه سرزنده و با انرژی فعالیت کنند و نظام جمهوری اسلامی ایران از وجود ایشان استفاده کنند. از دوره دفاع مقدس تا پس از آن قالیباف در بخش‌های مختلف تلاش‌های به هنگام و سنجیده داشته و با مدیریت خلاق کارهای خوبی برای شهر تهران انجام داده است.

او ادامه داد: شخصا در چندین افتتاح پروژه اتوبان و پروژه‌های فرهنگی وهنری شهر تهران حضور داشتم و از این منظر این موضوع را عرض می‌کنم البته تهران به خاطر پیچیدگی‌های بزرگی که وجود دارد با مشکلات بسیاری روبرو است که باید این گره را با رویه فعال و پرکار حل کنیم.

لاریجانی در پایان گفت: مجموعه عباس‌آباد اعم از باغ موزه دفاع مقدس، کتاب‌خانه ملی و باغ کتاب وجه فرهنگی دارد هرچند قرار بود آقای قالیباف یک باغ فلسفه هم اینجا ایجاد کنند و جانمایی هم شده بود که ظاهرا یادشان رفته و امیدوارم این موضوع نیز پیگیری شود. فلسفه مادر حکمت‌هاست و خوب است که باغ فلسفه نیز پایه‌گذاری شود از مسئولان آموزش و پرورش نیز می‌خواهم شرایط دیدار معلمان و دانش‌آموزان را از باغ کتاب فراهم کنند تا نسل جدید ما با این امکانات و تجهیزات آشنا شود و فرصت پرورش خلاقیت را پیدا کنند و بیاموزد درک و فهم در بعضی موضوعات ممکن است و باید توسط خود فرد صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: