کد خبر: ۷۲۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید: ۴۵۰
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش:
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش لو رفتن سئوالات امتحان نهایی دوره متوسطه را بسیار محدود دانست و گفت: 30 درصد سابقه تحصیلی شامل 25 درصد نمرات دوره متوسطه و پنج درصد نمرات پیش دانشگاهی صرفا تاثیر مثبت در کنکور دارد و در نتیجه قطعی این آزمون چندان تاثیری ندارد.
لو رفتن سئوالات امتحانی بسیار محدود بود/سوابق تحصیلی دانش آموزان تاثیر منفی در کنکور نداردبه گزارش خبرداغ،علی زرافشان روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت:‌ اگر سوابق تحصیلی یک دانش آموز باعث پایین آمدن رتبه وی شود، این سابقه اعمال خواهد شد و در غیر این صورت نمرات دوره متوسطه و پیش دانشگاهی در نتیجه کنکور بی تاثیر است.
وی با بیان اینکه اعمال 30 درصد سوابق تحصیلی در کنکور به ضرر کسی تمام نمی شود، توضیح داد: اگر دانش آموزی به عنوان مثال رتبه 10 هزار را در کنکور به دست آورد و در صورت اعمال 30 درصد سابقه تحصیلی رتبه وی به 9 هزار کاهش پیدا کند، این درصد برای او اعمال می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اما اگر همین فرد با اعمال 30 درصد سابقه تحصیلی رتبه اش از 10 هزار به 11 هزار افزایش یابد، این سابقه برای وی محاسبه نخواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد.

** لو رفتن سئوالات امتحانی بسیار محدود بوده است
وی درخصوص لو رفتن سوالات امتحان نهایی دوره متوسطه نیز بیان داشت: همانگونه که پلیس فتا اعلام کرد افرادی که دستگیر شدند هیچ یک سئوالات اصلی امتحانات را در اختیار نداشته اند اما در فضای رسانه ای اینگونه القا شد که به شکل گسترده این سئوالات منتشر شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: بر اساس اعلام پلیس فتا این تخلفات صرفا یکی دو مورد و آن هم به صورت محدود بوده و البته باید در نظر داشت دانش آموزی که اغلب نمراتش زیر 10 است نمی تواند استفاده چندانی از سوالاتی که احیانا در اختیار او قرار می گیرد، داشته باشد.

** درس خواندن دقیقه 90 کمکی به موفقیت دانش آموزان در کنکور نمی کند
زرافشان به دانش آموزان در آستانه برگزاری کنکور سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی توصیه کرد این چند روز باقیمانده را فقط استراحت کنند و گفت: دانش آموزان نیازی ندارند که اکنون درس بخوانند و این درس خواندن دقیقه 90 کمکی به موفقیت آنها نمی کند.
وی ادامه داد: آن چیزی که در جلسه کنکور مهم است این است که فرد بتواند از دانسته های خود به خوبی استفاده کند و این نیاز به آرامش روحی و روانی دارد، به همین جهت این چند روز را دانش آموزان باید استراحت کنند تا با شادابی در جلسه آزمون حاضر شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: