کد خبر: ۷۲۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
تعداد بازدید: ۲۵۸
رئیس دادگستری شهرستان اهر در دیدار قضات و کارکنان دادگستری و اعضای شورای اداری با امام جمعه اهر و محفل انس با قرآن به مناسبت هفته قوه قضائیه، از رسیدگی به بیش از ۳۲ هزار فقره پرونده طی سال گذشته در دادگستری شهرستان اهر خبر داد.
در سال ۹۵ به بیش از ۳۲ هزار فقره پرونده رسیدگی شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در دیدار قضات و کارکنان دادگستری و اعضای شورای اداری با امام جمعه اهر و محفل انس با قرآن به مناسبت هفته قوه قضائیه، از رسیدگی به بیش از ۳۲ هزار فقره پرونده طی سال گذشته در دادگستری شهرستان اهر خبر داد و با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در برخورد با مخلان نظم عمومی عزم جدی دارد، اعلام داشت: هرکسی در نظم عمومی جامعه خللی ایجاد کند دستگاه قضایی شهرستان اهر با خاطیان به ‌طور جدی و قاطعانه برخورد می‌کند در حالی که امنیت و آرامش مردم از هر چیزی مهم‌تر است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ادامه داد: پرونده‌ های مربوط به مفاسد اقتصادی و خیانت به بیت‌المال به ‌طور قاطع رسیدگی و اتخاذ تصمیم شده و من ‌بعد هم با جرائم فوق برابر قانون قاطعانه رسیدگی خواهد شد.

حجت‌الاسلام نظری از به ‌کارگیری سمانه ثنا در دستگاه قضایی شهرستان اهر خبر داد و اعلام کرد: با ثبت ‌نام در سمانه ثنا، مشکلات ابلاغ اوراق قضایی به‌ طورکلی رفع شده و دیگر نیازی به اتلاف وقت و نیروی انسانی نیست و دیگر فردی که در دادگستری دارای پرونده بوده به ‌صورت محرمانه از طریق این سیستم به وی اعلام می‌شود. وجود این سامانه در روند رسیدگی به پرونده‌ها تسریع شده است.

وی با ذکر اینکه در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، دستگاه قضایی نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد، بیان کرد: یکی از آسیب‌ها و معضلاتی که جامعه با آن درگیر است بیکاری جوانان بوده و اگر علل وقوع جرائم را بررسی کنیم نهایتاً به این عامل خواهیم رسید، معضل بیکاری در شهرستان اهر نیز حاکم بوده به ‌طوری که دستگاه قضایی برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ادامه داد: در اجرای طرحهای ملی از جمله آبرسانی، گاز، جاده و برق دستگاه قضایی نقش مؤثری دارد، به ‌طور مثال در جاده اهر- تبریز که شاهد حوادث دلخراش و خانمان‌سوز هستیم و همین تصادفات در رتبه سوم جرائم ده‌گانه شهرستان اهر قرار دارد در رفع معارضین و مزاحمین اقدامات جدی و دستورات لازم صادر شده است، همچنین ضرب و جرح در رتبه نخست و توهین و اهانت در رتبه دوم جرائم شهرستان اهر است.

حجت‌الاسلام نظری با تأکید بر اینکه حوادث رانندگی گاهاً منجر به فروپاشی بنیان خانواده‌ها و معضلات اجتماعی در جامعه می‌شود، گفت: در بحث حوادث رانندگی علاوه بر بی‌سرپرست شدن خانواده‌ها و برخی مشکلات اجتماعی می‌شود گاهاً شاهدیم که حتی منجر به فروپاشی خانواده‌ها نیز می‌شود و مشکلاتی که امروز از طرف حوادث رانندگی متوجه مردم منطقه است امیدواریم مسئولین اجرایی با اتمام پروژه بزرگراه اهر- تبریز به این معضلات خاتمه دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: