کد خبر: ۷۲۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
تعداد بازدید: ۳۲۲
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:
نایب رییس مجلس نهم تاکید کرد: امام در داخل با دیکتاتور‌ها می‌جنگید و در بیرون با حامیان دیکتاتور‌ها مبارزه می‌کرد. امام از آغاز گفت سر و کار ما با انگلیس، شوروی و آمریکاست. اما بعد از شکست خفت‌بار اعراب در جنگ شش روزه تمام هدفش را در مبارزه با استکبار و امریکا و رژیم صهیونیستی ساماندهی کرد و امروز در مناره‌های جهان اسلام درس‌های او در جاجای دنیا و منطقه به گوش می‌رسد.
نباید یکدیگر را دفع کنیم/همه دغدعه رهبری حفظ روحیه دهه ۶۰ استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در سی و ششمین سالگرد شهادت فاجعه هفتم تیر گفت: انسان‌های آراسته به معرفت حق ارزش‌های توحیدی را به نمایش می‌گذارند. با قرار گرفتن انسان در مقام معرفت شاهد حرکت او خواهیم بود نه پایان او. او در این مقام استقامت و صبر می‌کند. استقامت و ایستادگی و صبر و پایداری در کنار حق دستاوردش اصلاح دنیا و آخرت بشر است.

او افزود: مشکل انسان‌ها شناخت حق نیست، بسیاری حق را می‌شناسند ولی از آن فاصله می‌گیرند. مشکل انسان‌ها پایداری و استقامت بر حق است که بسیاری از انسان‌ها از آن دوری می‌کنند. امام علی بعد از ۲۵ سال صبر و سکوت با جامعه‌ای روبرو است که حق را می‌شناسد. جامعه با اکثریت قاطع در کنار امام علی(ع) قرار گرفت و به حق چنگ زد ولی در فاصله کمی از ایشان فاصله گرفتند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تاکید کرد: جامعه اسلامی به چند دسته تبدیل شدند؛ ناکثین جنگ دشواری را در بصره راه انداختند. مارقین جبهه دیگر و قاسطین جبهه سوم را تشکیل دادند. دلیل این جبهه هم فاصله گرفتن از آخرت برای دنیاست. امام علی می‌گوید آن‌ها حق را شنیدند ولی دنیا دل آن‌ها را ربود. ایستادگی بر اصول و مبانی راز موفقیت است. ایستادگی بر حق بعد از شناخت راه حق می‌تواند راه پیروزی باشد.

او خطاب به حاضران در این مراسم یادآور شد: شما تاریخ انقلاب را ببینید. یک ملت با همه قدرت تحت رهبری واحد، پرچم اسلام را برافراشت و مبارزه سختی با دیکتاتوری شاه راه انداخت، رژیمی که مورد حمایت قدرت‌های استکباری بود، ولی همین استقامت موجب پیروزی آن‌ها شد. در واقع وفاداری به اصول موجب پیروزی بود ولی این پیروزی آغاز حرکت ما بود نه پایان آن. برای‌‌ همین چالش‌های سختی را برای ما طراحی کردند. شهید بهشتی و یارانش با یاری گرفتن از قرآن قانون اساسی را به عنوان نقشه راه طراحی کردند که سخت‌تر از پیروزی بر رژیم دیکتاتوری بود و دو اصل رکین جمهوریت و اسلامیت را تحت رهبری ولایت فقیه داشت.

نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: به همین خاطر امریکا و ایادی استکبار نقشه خود را متوجه کسانی کرد که پرچمدار مبارزه با استکبار و مردمسالاری دینی شدند و به همین خاطر رهبر انقلاب در ششم تیر و سپس شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش را ترور کردند. این شهادت بیانگر استقامت این مردان بر اصول دینی بود. دشمن از دست کشیدن این مردان از اصول نامید بود و راهی جز حذف آنها نبود ولی این مساله موجب وحدت بیش‌تر شد.

او با بیان اینکه ضربه به وحدت ملت ایران به جایی نرسید و انسجام مردم حیات دوباره یافت و دوباره در کوتاه‌ترین مدت ایستاده در کنار امام بر دشمنان پیروز شد، گفت: رمز پیزوی ما استقامت بر این اصول است. تردید و تزلزل در این راه، مقدمه شکست ماست.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: امام در داخل با دیکتاتور‌ها می‌جنگید و در بیرون با حامیان دیکتاتور‌ها مبارزه می‌کرد. امام از آغاز گفت سر و کار ما با انگلیس، شوروی و آمریکاست. اما بعد از شکست خفت‌بار اعراب در جنگ شش روزه تمام هدفش را در مبارزه با استکبار و امریکا و رژیم صهیونیستی ساماندهی کرد و امروز در مناره‌های جهان اسلام درس‌های او در جاجای دنیا و منطقه به گوش می‌رسد.

او ادامه داد: ما در هر جبهه‌ای که با آموزه‌های اسلام در برابر امریکا بودیم با کمترین هرینه پیروز شدیم. بر رژیم شاهنشاهی با عزت پیروز شدیم. در دفاع مقدس پیروزی بزرگی را به یادگار گذاشتیم. مردانی بزرگ مانند چمران این میدان را مدیریت کردند و راه پیروزی را هموار کردند. دنیا عظمت و ایستادگی ایران را در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرد. اخوی‌ من می‌گفت نمایندگان صلیب سرخ به ما می‌گفتند شما ایرانیان در پادگان‌های رژیم صدام جمهوری اسلامی ایران را راه انداخته‌اید که فقط پرچم سه رنگ ایران را نداشت.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: ای خانواده شهدا اگر شهدای شما نبودند لبنان نماد مقاومت نبود. اگر شهدای شما نبودند عراق به گورستان داعش و امریکا تبدیل نمی‌شد. روسای جمهوری امریکا هر وقت علیه ما سخن می‌گویند بخاطر زخم‌ها و شکست‌های پی در پی‌شان از ملت ایران است. در تحریم‌ها همه قدرت‌های شیطانی دست در دست هم دادند تا ایران در کلوب هسته‌ای قرار نگیرد ولی الان مجبور به پذیرش ایران هسته‌ای شده‌اند. بازی با داعش و گروه‌های تروریستی نقشه امریکاست و می‌خواهند آن‌ها برای کاهش فشار بر اسراییل و درگیر کردن ملل اسلامی باقی بمانند.

او یادآور شد: ایران به مبارزه با داعش برخواسته و راه را برای وحدت‌بخشی ملت ایران هموار کرده است. امروز مقاومت عراق، یمن، بحرین، سوریه و لبنان ریشه متفاوتی با تاریخ اسلام دارد که از انفجار حزب جمهوری اسلامی ایران و دفاع مقدس معنا می‌یابد. اگر از اصول فاصله گرفته و نقشه راه‌مان تغییر یابد از اقتدارمان کاسته می‌شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه دغدعه رهبری حفظ روحیه دهه ۶۰ است، گفت: ملت ایران باید با‌‌ همان فریاد امریکا از ما عصبانی باش باید به راهش ادامه دهد. جبهه مقاومت باید اصول خود را به درستی بشناسد و در آن مقاوم باشد اگرنه انحراف در آن شکل می‌گیرد. این اصول باید در همه حوزه‌ها جاری باشد. هویت انقلاب ما رویارویی با نظام استکبار است و اگر از این هدف دور شویم هویت ما تغییر کرده است. پیروزی و قدرت ما هم از همین اندیشه ریشه می‌گیرد.

او گفت: دومین قدم ما‌ باید تحکیم ملت اسلام باشد. ملتی می‌تواند در برابر دشمن خارجی مقاوم باشد که در داخل یکپارچه و واحد باشد. اگر وحدتی نباشد پیروزی بر دشمن هم رخ نمی‌دهد. همدیگر را دفع نکنیم جذب کنیم و همدل شویم.

ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه باید صفوف مان را متحد کنیم و در کنار هم قرار بگیریم، خاطرنشان کرد:  چقدر برای وحدت و اتحاد وقت گذاشتیم؟ جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی منطق شهید بهشتی بود. او از همه توان برای جذب استفاده می‌کرد. ما نیازمند وحدت در ذیل پرچم انقلاب هستیم که در دستان رهبری است. همه باید در این حوزه قرار بگیرند و وحدت عزت آفرین را به نمایش بگذارند.

او افزود: شناخت دیگر جبهه مقاومت، شناخت خداو تکیه بر او است. جامعه اسلامی باید با تکیه بر قدرت لایزال حق در برابر استکبار باشد و امروز رهبری پرچمدار این راه است. نکته دیگر تبیین دستاوردهای نظام اسلامی و مقاومت است. اقتدار دفاعی، اقتدار سیاسی، اقتدار علمی و استقلال سیاسی ما دستاورد همین مقاومت است. باید تحلیل شود. آسیب‌ها و چالش‌ها را ببینیم و مدیریت صحیح کنیم.

ابوترابی‌فرد گفت: ما با دشمنی روبرو هستیم که همه ابزارها را دارد. قلب اقتصادی دنیا در نیویورک و واشنگتن می‌تپد و قدرت نظامی‌اش دو برابر اروپا است. رسانه‌های بزرگ برای آنهاست و قدرت‌های منطقه عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی آنها هستند. این همه پیروزی در برابر این رژیم را بدست آوردیم. همه این جنایات علیه ملت ما با همه حمایت امریکا و قدرت‌های منطقه رخ داد. کسانی که با دلارهایشان رژیم صدام را تسلیح کردند و آنها مردم سردشت را بمباران شیمیایی کرد در آن زمان سکوت کرد. امریکا جرثومه فساد است و شما در برابر این جرثومه پیروزی‌های بزرگی بدست آورده‌اید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: