کد خبر: ۷۲۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
تعداد بازدید: ۲۴۸
شمخانی:
دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به تهدیدات اخیر آمریکا علیه سوریه که به بهانه قصد دمشق برای استفاده از سلاح شیمیایی مطرح شده است اظهار داشت: طرح مجدد ادعاهای واهی علیه سوریه تداوم سناریوی امریکا برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های مستمر جبهه تروریسم و مقابله با پیشروی های تعیین کننده ارتش سوریه است.
رفتارهای ماجرا جویانه آمریکا در سوریه مصداق بارز بازی با آتش استهشدارشدید شمخانی نسبت به ماجراجوییهای آمریکا در سوریه

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی شمخانی با اشاره به ضرورت ورود سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW)به موضوع ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا اظهار داشت: در صورتی که دولت آمریکا در طرح ادعاهای خود صداقت دارد باید اطلاعات مربوطه را در اختیار بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی قرار دهد تا با همکاری دولت سوریه مورد راستی آزمایی بی‌طرفانه قرار بگیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با یادآوری تجاوز غیر قانونی آمریکا به خاک سوریه و هدف قرار دادن پایگاه هوایی شعیرات به بهانه استفاده این کشور از سلاح شیمیایی افزود: ایران و روسیه پس از این رخداد رسما خواستار اعزام هیات حقیقت یاب بین‌المللی برای بررسی ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا شدند لیکن واشنگتن برای جلوگیری از افشای پوچ بودن اتهامات مطرح شده علیه سوریه، مانع انجام این اقدام شد.

او با هشدار نسبت به عواقب اقدامات یک سویه آمریکا و زیر پا گذاردن مبانی حقوق بین الملل و حاکمیت ملی سوریه افزود: بدون شک رفتارهای نابخردانه و ماجرا جویانه آمریکا در سوریه مصداق بارز بازی با آتش بوده و صحنه نظامی در این کشور تداوم تجاوز یکطرفه آمریکا به سوریه ومواجه نشدن با واکنش متقابل را  تغییر خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
0
چرا نماینده نجس وحشی، بی فرهنگ وبی شخصیت آمریکا درسازمان ملل متحد درمورد ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا قتل عام مردم سوریه خفه خون گرفتن!
چرا پارلمان اروپا درمورد ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا قتل عام مردم سوریه خفه خون گرفتن!

40 کشته در حمله جنگندههای ائتلاف به دیرالزور

چهار شنبه 7 تیر 1396 - 20:57:18
در حمله بامداد چهارشنبه جنگندههای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به روستای "الدبلان" در حومه شرقی استان دیرالزور در شرق سوریه، دستکم 42 نفر جان خود را از دست دادند.
العالم - سوریه
به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری رسمی سانا به نقل از منابع داخلی در سوریه، جنگندههای ائتلاف آمریکایی بامداد چهارشنبه، منازل مسکونی در روستای الدبلان در منطقه العشاره در شهر "المیادین" در استان دیرالزور را با کشتن دهها غیرنظامی به خاک و خون کشیدند. این بمباران دستکم 40 غیر نظامی کشته شدن که بیشترشان زن و کودک بودند. در این حمله همچنین دهها نفر زخمی شدند و به منازل مسکونی و ممتلکات اهالی این منطقه خسارات فراوانی وارد شد.
براساس این گزارش، این روستا به علت ترس و وحشت بامداد امروز شاهد کوچ دسته جمعی اهالی به سوی بیابان بود. آنها به خاطر در امان ماندن از حملات جنگنده های ائتلاف آمریکایی هر آنچا را که داشتند رها کردند به سوی بیابان فرار کردند.
جنگندههای آمریکایی از دوم خرداد تاکنون 189 غیرنظامی از جمله 82 کودک و 70 زن را در حملات خود کشتهاند. دیدهبان حقوق بشر سوریه اخیراً نیز اعلام کرده بود، جنگندههای آمریکایی طی یک ماه گذشته، 472 غیرنظامی سوری را در حملات هوایی خود کشتهاند.
221
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
0
درمدت 7 سال درجنگ عراق وسوریه به خاطرجنایت ها، خیانت های وتجاوزهای آمریکا وهم پیمانانش بیش از 999 هزارنفرقتل عام شده اند وهمچنان نیزادامه دارد.
آمریکا وهم پیمانانش درمدت 7 سال است با هماهنگی، همدستی وهمکاری تمام تروریست های عراق وسوریه درسایه سکوت تمام سازمان های بین المللی مردم مظلوم عراق وسوریه قتل عام می کنند وهمچنان نیزادامه دارد.
ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا درمدت 3 سال است درعراق وسوریه مردم مظلوم عراق وسوریه قتل عام می کند دنیا سکوت کرد؟! چرا
چرا شورای امنیت علیه ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا اقدام نمی کند.
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، سگ هار رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد درجهان است.
ارتش تروریسم دولتی ترکیه قصد ورود به ادلب سوریه را دارد.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: