کد خبر: ۷۲۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
تعداد بازدید: ۳۱۶
بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار افزایش یافت اما به دلیل استمرار اشباع عرضه جهانی در برابر دورنمای ضعیف ماندن تقاضا برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافت.
قیمت نفت برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافتبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، نفت برنت که قیمت پایه بازار بین‌المللی است، با ۳۲ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش در ۴۵.۵۴ دلار در هر بشکه بسته شد.

نفت وست‌تگزاس اینترمدیت با ۲۷ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، در ۴۳.۰۱ دلار بسته شد.

هر دو قیمت پایه برای کل هفته ۳.۹ درصد کاهش یافتند. قیمت‌های نفت در حال حاضر تحت تاثیر نگرانی‌های مستمر نسبت به تولید رو به رشد، در پایین‌ترین سطح ۱۰ ماه گذشته قرار دارند و کاهش قیمت پنج هفته‌ای نفت، طولانی‌ترین روند کاهش هفتگی برای قراردادهای ماه آتی از اوت سال ۲۰۱۵ به این طرف است.

قیمت‌های نفت پس از اینکه شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز اعلام کرد شرکت‌های حفاری نفت آمریکا برای بیست‌وسومین هفته متوالی به شمار دکل‌های حفاری اضافه کرده‌اند، بخشی از رشد قیمت اولیه را از دست داد.

به گفته جیمز ویلیامز، رییس شرکت WTRG Economics در آرکانزاس، شمار بالاتر دکل‌های حفاری منعکس کننده تصمیماتی است که چند ماه قبل زمانی که قیمت‌های نفت بالاتر بود، گرفته شد اما انتظار می‌رود قیمت‌های پایین کنونی باعث شود شمار دکل‌ها در چند هفته تا یکی دو ماه آینده کاهش پیدا کند.

شاخص دلار به دنبال انتشار آمار اقتصادی ضعیف‌تر از حد مطلوب در آمریکا، در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۳ درصد افت کرد که بزرگترین کاهش درصدی روزانه از اوایل ژوئن بودو به حمایت از قیمت‌های نفت در معاملات جمعه کمک کرد.

قیمت‌های نفت با وجود تلاش‌های تولیدکنندگان جهان به رهبری اوپک برای کاهش ۱.۸ میلیون بشکه در روز همچنان حدود ۲۰ درصد از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون کاهش نشان می‌دهد. به این ترتیب نفت با بزرگترین کاهش نیمه اول سال، از اواخر دهه ۱۹۹۰ به این طرف روبروست.

به گفته تحلیلگران در بانک امریکا مریل لینچ، نسبت به تسریع رشد تقاضا برای شکستن روند نزولی کنونی تردیدهایی وجود دارد به خصوص که آمار اقتصادی اخیر در آمریکا، چین و آسیا ضعیف بوده است.

تلاش‌های اوپک و سایر تولیدکنندگان برای محدود کردن عرضه و کاهش سطح ذخایر جهانی، با رشد تولید آمریکا و از سایر اعضای اوپک شامل لیبی و نیجریه که از شرکت در توافق کاهش تولید معاف شده‌اند، تضعیف شده است.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت آمریکا به مدد فعالیت شرکت‌های حفاری شیل بیش از ۱۰ درصد در یک سال گذشته افزایش یافته و به ۹.۳۵ میلیون بشکه در روز رسیده که نزدیک به سطح تولید عربستان سعودی است.

به گفته تحلیلگران در شرکت سنکاس سکیوریتیز، تولید رو به رشد آمریکا بازارها را در التهاب نگه خواهد داشت به خصوص که شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می دهد بهبود فناوری و کارآمدی کمک کرده بسیاری از فعالان شیل در پایین 40 دلار در هر بشکه همچنان سودآور بمانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: