کد خبر: ۷۲۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
تعداد بازدید: ۲۵۹
در حالی برخی از دانش آموزان و اولیای آنها بر لورفتن سوالات امتحان نهایی تاکید دارند که مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و مجلس این موضوع را رد می‌کنند و می‌گویند؛ اگر هم تخلفاتی جزئی رخ داده باشد، تاثیری در سرنوشت دانش‌آموزان نداشته است.
گزارش مجلسی‌ها از ماجرای به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،در تاریخ ۲۹ خردادماه، ایلنا گزارشی را تحت عنوان «فروش سوالات امتحان نهایی از ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان/سوالات ۴۰ دقیقه قبل از امتحان لو رفت» بر روی خروجی خود منتشر کرد.  در این گزارش تعدادی از دانش‌آموزان و اولیای آنها بر لو رفتن سوالات تاکید کردند. به گونه‌ای که یکی از محصلان رشته ریاضی، به خبرنگار ایلنا گفته بود که سوالات امتحان زبان فارسی ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح پخش شد. البته از  شب قبل سوالات این امتحان بین بچه‌ها در گروه‌های تلگرامی پخش شده بود.

همچنین یکی دیگر از محصلان رشته ریاضی، ادعا کرده بود که برای امتحان زبان فارسی به ما گفتند؛ ساعت ۷ و ۳۰ دقیه صبح سوالات پخش می‌شود، اما از شب قبل سوالات این امتحان بین بچه‌ها در گروه‌های تلگرامی پخش شده بود. سوالات ابتدا با قیمت ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به فروش می‌رفت، اما از یک زمانی به بعد سوالات رایگان در گروه‌ها پخش شد. دانش‌آموز دیگری در رشته تجربی به لو رفتن سوالات دروس عربی و زبان فارسی اشاره کرده بود. این دانش‌آموز گفت که از طریق کانالی در تلگرام ساعت ۷ و نیم و درس زمین‌شناسی ساعت ۷ و ۴۰ دقیقه منتشر شد و تمامی سوالات رایگان بود.

اما پس از انتشار چنین گزارش‌هایی در رسانه‌ها، رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش بار دیگر لو رفتن سوالات را رد کرد و گفت: «ما گزارش رسمی دربارهٔ لو رفتن سؤالات امتحانات نهایی نداریم. عمادی همچنین درباره بازداشت فردی که اقدام به توزیع سؤالات ادبیات فارسی کرده بود، گفت: «این فرد چند دقیقه قبل از آزمون سؤال را در فضای مجازی ارسال کرده بود و زمان برای استفاده کسی هم نبوده است. وی این را هم گفته بود که دقایقی قبل از آزمون سؤالات را توزیع کرده‌اند و گزارش مستندی از سوی مرجعی رسمی در دست نیست.»

در همین رابطه حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از برگزاری جلسه کمیته آموزش و پرورش مجلس با مسئولان آموزش و پرورش و پلیس فتا درباره لو رفتن سوالات خبر داد و گفت: در این جلسه تمامی مواردی که در ارتباط با لو رفتن سوالات در فضای مجازی مطرح شده بود، بررسی شد. در مجموع نظرات، پلیس فتا با قدرت اعلام کرد؛ سوال‌هایی که در فضای مجازی قبل از امتحان پخش شده بود، مربوط به سال‌های قبل بوده و تنها عنوانش تغییر کرده و سال ۹۶ بر سربرگ آن نوشته شده است که در این رابطه چندین نفر در اقصی نقاط کشور دستگیر شدند.»

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ نوع سوال در رشته‌های متخلف در ابتدای خرداد تا پایان امتحانات طرح می‌شود، اظهار داشت: «با این حجم سوال، هر لحظه ممکن است در گوشه‌ای تخلفی صورت گیرد، اما اینکه این تخلفات تاثیری روی امتحانات گذاشته یا خیر، اینطور نبوده است.»

به گزارش ایلنا،‌ سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان این مطلب که امکان تکرار سوالات سال‌های قبل در امتحانات هر سال وجود دارد و این مساله طبیعی است، ادامه داد: «البته ممکن است قبل از ساعت شروع امتحانات یعنی ۸ صبح، مدرسه‌ای براساس تعداد دانش آموزان، یک ربع  یا بیست دقیقه زودتر سوالات را توزیع کرده باشد و در این فاصله دانش‌آموزی از سوالات عکس گرفته و اقدام به انتشار آن در فضای مجازی کند که البته در این موارد افرادی دستگیر شده‌اند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: