کد خبر: ۷۲۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
تعداد بازدید: ۳۵۴
گروه موسوم به Parents against Underage Smartphones در کلرادو پیشنهاد ممنوعیت استفاده کودکانِ زیر 13 سال از گوشی موبایل را دادند.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، این گروه به سرپرستی دکتر تیم فارنوم در دنور برای رای گیری نیاز به 300 هزار امضاء دارند.

دکتر فارنوم که متخصص بیهوشی است پس از کلنجار رفتن با پسر 12 ساله‌اش تصمیم به ارائه چنین پیشنهادی گرفته است. وی می‌گوید آنها با گوشی خود به داخل اتاق رفته و ساعت‌ها آنجا می‌مانند و این موضوع باعث می‌شود تا حرکت فیزیکی نداشته و شخصیت‌شان تغییر کند.

در طرح مذکور آمده است هنگام خرید گوشی باید اظهار شود که گوشی در اختیار کودکان قرار داده نمی‌شود و اگر کسی از این قانون تخطی کند، بار اول اخطار گرفته و بار دوم بین 500 تا 20 هزار دلار جریمه خواهد شد.

البته مخالفان نیز معتقدند این طرح ربطی به دخالت دولت در این زمینه ندارد و اگر کسی نمی‌تواند جلوی بچه خود را بگیرد، سایر کودکان ربطی به وی نداشته و نمی‌توانند برای دیگران تصمیم بگیرند.

آکادمی American Academy of Pediatrics سال گذشته اعلام کرد کودکان زیر 6 سال بهتر است بیش از 1 ساعت در روز از موبایل استفاده نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: