کد خبر: ۷۲۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
تعداد بازدید: ۲۷۸
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از بر پایی ایستگاه های مشاوره و آزمایش تشخیص سریع ایدز در بازارها و مراکز خرید کیش به صورت دوره ای خبر داد.
آزمایش و مشاوره ایدز با شعار بیشتر بدانیم، بهتر زندگی کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان اینکه با  انجام آزمایش و مشاوره ایدز، بیشتر بدانیم و بهتر زندگی کنیم  افزود: این برنامه یکی از راهبردهای اساسی وزارت بهداشت است که با هدف فراهم شدن شرایط لازم برای دسترسی بیشتر و گسترده تر به مشاوره و تشخیص آزمایش این نوع بیماری با همکاری مردم و مسئولان انجام می شود.

وی در ادامه گفت: در این برنامه کارشناسان این مرکز به بازار ها و مناطق پر تردد کیش که از طریق جراید و کانال های خبری معتبر اعلام می شود، اعزام و به صورت محرمانه آزمایش و مشاوره اچ آی وی از داوطلبان به صورت رایگان انجام می دهند. در این راستا اولین ایستگاه مشاوره و تشخیص سریع ایدز روز دوشنبه 29 خرداد در بازار ونوس بر پا شد.

این مسئول افزود: مشاوره و آزمایش تشخیص سریع ایدز به صورت ثابت در طول سال نیز در کلینیک مشاوره بیماری های رفتاری مرکز سلامت جامعه بو علی برای تمامی افراد انجام می شود.

وی گفت: مراجعه کنندگان از طریق استفاده از کیت های تشخیص سریع اچ آی وی در کمتر از 30 دقیقه از وضعیت ابتلا خود به این بیماری اطلاع می یابند.

رضانیا اظهار کرد: آزمایش تشخیص این بیماری ساده و تنها با استفاده از یک قطره خون از سر انگشت دست، همراه با مشاوره بصورت کاملا محرمانه و رایگان انجام می شود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش تصریح کرد: فرد مبتلا به ایدز اگر به موقع تحت درمان قرار گیرد می‌تواند سال‌های زیادی به زندگی خود ادامه دهد.

وی اضافه کرد: مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری با شماره تلفن 076-44432626 آماده ارائه هرگونه مشاوره تلفنی و رایگان به مردم هستند.

شایان ذکر است، فرد مبتلا به آچ آی وی ممکن است در ظاهر سالم به نظر بیاید و برای مدت طولانی هیچ علامتی از بیماری یا عفونت نداشته باشد. به همین دلیل تنها راه تشخیص عفونت اچ آی وی، انجام آزمایش خون است. از زمانی که ویروس وارد بدن فرد می شود تا هنگامی که پاسخی قابل تشخیص با آزمایش خون ایجاد شود، دوره ی نهفتگی یا دوره پنجره نامیده می شود. از آنجا که به طور معمول تشخیص این بیماری، با شناسایی آنتی بادی بر علیه ویروس صورت می گیرد، در طول این دوره نتایج آزمایش فرد آلوده به اچ آی وی، می تواند منفی اعلام شود. اما علیرغم منفی بودن آزمایش، امکان انتقال ویروس وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: