کد خبر: ۷۲۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
تعداد بازدید: ۲۱۵
پیک مصرف برق در روز گذشته (یکشنبه) برای اولین بار در سال جاری، هم در نوبت روز و هم در نوبت شب، از مرز ۴۹ هزار مگاوات گذشت.
افزایش ۱۰ هزار مگاواتی مصرف برق/سایه خاموشی بر سر کشوربه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز،پیک مصرف روزانه برق با ثبت ۴۹ هزار و ۲۷۳ مگاوات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹۶۸۵ مگاوات افزایش داشت. همچنین پیک مصرف شبانه برق نیز با ثبت عدد ۴۹ هزار و ۱۶۲ مگاوات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸۳۹ مگاوات افزایش یافته است.

میزان مبالادلات برق نیز در این روز برابر با ۲۰۱۴ مگاوات بوده که سهم صادرات از این میزان ۱۳۶۳ مگاوات و واردات برق نیز ۶۵۱ مگاوات بوده است.

 گفتنی است میزان مصرف برق صنایع نیز بالاترین میزان خود در شب گذشته به ۴۱۳۹ مگاوات رسید که نسبت به روز شنبه حدود ۷۰ مگاوات کاهش داشته است.

به‌گزارش ایسنا، این آمار و ارقام در حالی به ثبت رسیده که اگر مدیریت مصرف در کشور صورت نگیرد طبق اعلام مسئولان احتمال خاموش شدن کشور بسیار زیاد است؛ لذا در این شرایط لزوم صرفه‌جویی و ارائه راهکارهایی برای مصرف کمتر بیشتر احساس می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: