کد خبر: ۷۲۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
تعداد بازدید: ۲۹۴
معاون گردشگری کشور:
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جذب 5.6 میلیون گردشگر خارجی و 120 میلیون نفر گردشگر داخلی را هدفگذاری کرده است.
ستاد اقتصاد مقاومتی جذب 5.6 میلیون گردشگر خارجی را هدفگذاری کرده استبه گزارش خبرداغ،مرتضی رحمانی موحد شب گذشته(یکشنبه) در پانزدهمین نشست شورای مشورتی گردشگری در هتل هما افزود: دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برنامه ها و تکالیف جدی را برای بخش گردشگری تعریف کرده اند.

وی تصریح کرد: دکتر روحانی در انتخابات اخیر، 14 بار از گردشگری به عنوان راهبرد کلیدی دولت دوازدهم نام برده است.

رحمانی موحد گفت: همواره تلاش کرده ایم که برای پیشبرد این تکالیف، سیاست های خود را با منشا مشورت ترسیم و برنامه کاملی برای اقدامات اساسی در این زمینه برای دولت دوازدهم، تدوین و ارائه کنیم.

وی افزود: برنامه محور بودن، ساختار محور بودن و حمایت محور بودن دولت آتی در زمینه گردشگری و اتصال جریان موثر اصلی و موثر فکری استانها به حلقه مرکزی کشور قدم های کارساز خواهد بود، هرچند درمان جراحت های گردشگری به ترمیم بیشتری نیاز دارد.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: از سال 93 تا 95 فقط برای بخشی مثل آموزش حدود 17 میلیارد ریال هزینه کرده ایم تا 30 هزار نفر تحت آموزش های لازم قرار بگیرند.

وی یادآورشد: سیاست ما این است که با حمایت از سرمایه گذاران و ایده های کارآمد، یک بخش خصوصی مبتکر، مولد و پیشران داشته باشیم.

** صنعت گردشگری در ایران ظرفیتی بیش از خودروسازی دارد
مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی(هگتا) نیز در این نشست گفت: در سال 95 حدود 5.9 میلیون نفر از ایران به خارج رفتند که اگر هر یک فقط 100 دلار هزینه کنند،رقم 10 میلیارد دلار هزینه شده که چیزی معادل یک پنجم بودجه و درآمد دولت است.
غلام حیدر ابراهیم بای سلامی افزود: در همین سال 5.4 میلیون گردشگر ورودی باید پنج میلیارد دلار ارز وارد کشور می کردند که به دلیل بی برنامه بودن ما این امر محقق نشد و اگر سفر 25 میلیون نفر به مشهد و 30 میلیون نفر به شمال کشور را محاسبه کنیم می بینیم بی شک صنعت گردشگری کشور ظرفیتی بیش از صنعت خودروسازی دارد.
وی ادامه داد: باید برنامه ریزی کنیم زیرا در بین 10 کشور اول در گردشگران ورودی به ایران، هیچ کشور اروپایی نیست و با تلاش های پراکنده، هنوز گردشگری ما سهم کوچکی از اقتصاد را دارد؛ ما ایرلاین های (خطوط هواپیمایی) محدود و زنجیره های هتلی پراکنده و بخش خصوصی ضعیفی داریم.
بای سلامی گفت: گردشگری یک امر کاملا سیاسی است و اگر مقایسه ای بین ترکیه و مالزی و ایران داشته باشیم می بینیم دولتهای ما در استفاده از ظرفیت عظیم گردشگری عملکرد خوبی نداشته اند آنچنانکه مثلا در برنامه سوم توسعه، گردشگری اولویت 43 بود و طبعا دولت ها فقط به اولویت های یکم تا هشتم فرصت رسیدگی دارند.
مدیرعامل هگتا تاکید کرد: حرکت دولت تدبیر و امید با مسالمت جویی در عرصه بین الملل و اقداماتی نظیر برگزاری فرصت های سرمایه گذاری برندهای معتبر خارجی در ایران، بارقه های امید را برای صنعت گردشگری احیا کرده است.

منبع:‌ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: