کد خبر: ۷۲۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
تعداد بازدید: ۳۱۶
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی با بیان این ادعا که همه باید از کنگره متشکر باشند که برای به دست گرفتن سکان سیاست خارجی در این موقعیت اقدام کرده و محکم ایستاده است، مدعی شد تصمیم کنگره برای تحریم ایران و روسیه یکی از این واکنش‌های مستقل آن به تصمیمات جنجالی ترامپ بوده است.
سکان سیاست خارجی آمریکا در دست کنگره/ بی‌توجهی دو حزب آمریکا به تصمیمات جنجالی ترامپبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا نوشت: کنگره آمریکا به ندرت در امور خارجی دخالت می‌کند اما سناتورهای هر دو حزب این بار در هفته‌های اخیر واکنش‌های مستقلی به جنجال‌های دولت ترامپ داشتند.

این گزارش جلسات استماع و رای‌گیری‌های اخیر را نشانه استقلال کنگره خوانده و گفته این اقدامات نشان داد کنگره می‌تواند به عنوان یک سنگ محک در مقابل تحریک‌های ترامپ عمل کند.

یکی از مثال‌های حرکت مستقل کنگره از نظر روزنامه واشنگتن پست، رای‌گیری هفته گذشته مجلس سنا در خصوص تحریم‌ها علیه ایران و روسیه بوده و نویسنده مدعی شده: ۹۸رای موافق در مقابل ۲ رای مخالف به یک قانون سیاست خارجی که بر اساس آن تحریم‌های جدیدی علیه ایران و روسیه وضع شده است نشانه حرکت مستقل سنا از رویکردهای ترامپ است.

در ادامه این گزارش گفته شده: در حالی که ترامپ بارها از تمایلش برای افزایش روابط با کرملین صحبت کرده است و اخیرا نیز با وزیر خارجه و سفیر این کشور در کاخ سفید دیداری داشته است؛ مجلس سنا ارزیابی متفاوتی نسبت به دخالت‌های روسیه در انتخابات آمریکا و مداخلات نظامی این کشور در اوکراین و سوریه داشته است. 

این قانون که حمایت هر دو حزب را دارد، برداشته شدن تحریم‌های روسیه را بدون تایید کنگره امکان‌ناپذیر می‌کند و جریمه‌های سنگین جدیدی برای صادرات انرژی روسیه ایجاد کرده است. 

یکی دیگر از تصمیمات مستقل اخیر سنا از نظر روزنامه واشنگتن پست، در واقع واکنش سرزنش‌آمیز آنها به سخنرانی‌های ترامپ درباره پیمان آتلانتیک شمالی بوده است. با رای اخیر این مجلس، تعهدات آمریکا در قبال پیمان ناتو بر اساس ماده ۵ پیمان، تحکیم می‌شود . این ماده در خصوص حمله مسلحانه همه اعضا برای دفاع از یک عضو ناتو است. ترامپ پیش‌تر گفته بود آمریکا نباید به این ماده پایبند باشد.

در این مورد سنا در رای گیری ۱۰۰ به صفر به اصلاحیه‌ای برای تاکید بر تعهدات آمریکا در ناتو رای داد.

در پایان این گزارش گفته شده است که همه باید از کنگره متشکر باشند که برای دست گرفتن سکان سیاست خارجی در این موقعیت اقدام کرده و محکم ایستاده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: