کد خبر: ۷۲۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۲۰۴
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سفر غیرقابل انتظار اتباع یکی از کشورهای دنیا به ایران خبر داد و گفت: مردم را برای سفر زمستانه به سواحل خلیج فارس تشویق می‌کنیم.همچنین پرواز مستقیم تهران - سائوپائولو ایجاد خواهد شد.
راه‌اندازی پرواز مستقیم تهران - سائوپائولوبه گزارش خبرداغ ، زهرا احمدی‌پور  با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری دریایی با محوریت خلیج فارس اظهار داشت: ما تمام تلاشمان این است که کشتی‌های کروز گردشگری دنیا را به سواحل خلیج فارس و بنادر کشورمان برگردانیم، زیرا توسعه جنوب ایران در گرو توسعه گردشگری دریایی است.

وی عنوان کرد: ما می‌توانیم در سایه گردشگری امن و پایدار دریای جنوب به گردشگران خارجی، تاریخ طولانی خلیج همیشه فارس را یادآوری کنیم.

احمدی‌پور بیان گفت: همچنین در اسفندماه 95 در فهرست موقت میراث‌فرهنگی ایران در یونسکو تجدید‌نظری صورت گرفت و گنبد نمکی استان بوشهر و گنبد نمکی قشم در قالب یک پرونده به این فهرست اضافه شد و پس از تأیید یونسکو در فهرست موقت قرار گرفت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: همچنین باید پرونده سیراف را که سند سیادت ایران بر ‌خلیج‌فارس است، تهیه کنیم و در این فهرست موقت بگنجانیم و همه باید کمک کنند تا پرونده سیراف برای ثبت‌جهانی تهیه شود، زیرا با دو اثر ثبت‌جهانی از استان بوشهر در فهرست یونسکو، شاهد حضور گردشگران بین‌المللی بیشتری در این استان خواهیم بود.

عدم لغو تورهای خارجی به ایران پس از حوادث تروریستی در تهران
معاون رئیس جمهور درباره وضعیت لغو تورهای خارجی به ایران پس از حوادث تروریستی در تهران عنوان کرد: براساس گزارشی که از مسئولان مرتبط تورهای ورودی به کشور از بخش‌های خصوصی گرفتیم، هیچکدام از تورهای خارجی به ایران در پی حوادث تروریستی تهران لغو نشد.

احمدی‌پور همچنین درباره هرگونه تغییرات درباره وضعیت گردشگری ایران و قطر پس از اتفاقاتی که در منطقه رخ داده است، گفت: ما با قطر آنچنان مراودات گردشگری نداشتیم که بخواهد این اتفاقات تاثیری داشته باشد ولی از نظر تجاری شاهد رونق بیشتری بودیم.

پرواز مستقیم تهران - سائوپائولو ایجاد می‌شود
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تلاش برای ایجاد مسیر هوایی مستقیم تهران -سائوپائولو برزیل که مسافتی حدود 20 ساعت است، عنوان کرد: یک زمانی برای ما برزیل جزو اولویت نبود ولی هم اکنون ما شاهد ورود بسیاری از برزیلی‌ها به ایران به ویژه به شهرهای اصفهان و شیراز هستیم.
تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: