کد خبر: ۷۲۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
تعداد بازدید: ۲۷۴
انجمن قلب آمریکا گزارش جدیدی منتشر کرد که نشان می دهد روغن نارگیل چربی اشباع شده قابل توجهی دارد و مصرف خوراکی آن باید محدود شود.
محققان: روغن نارگیل مصرف نکنیدبه گزارش خبرداغ ، از روزنامه دیلی میل، چربی های اشباع شده ناسالم هستند زیرا سطح کلسترول 'بد'را بالا می برند و باعث افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی می شوند.

گرچه روغن نارگیل به عنوان یک ماده غذایی سالم فروخته می شود، اما سطح چربی اشباع شده آن شش برابر روغن زیتون است.
همچنین بر اساس این گزارش، روغن نارگیل حاوی 82 درصد چربی اشباع شده است، اما چربی گوشت گاو 50 درصد و کره 63 درصد می باشد.

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که افراد مصرف چربی های اشباع از جمله در کره، پنیر، گوشت قرمز و سایر مواد غذایی پایه حیوانی را محدود کنند.

تحقیقات در دهه 1950 از ارتباط میان چربی اشباع شده و کلسترول LDL که باعث افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی می شود، حکایت دارد.
کلسترول LDL به کلسترول بد معروف است زیرا سطح بالای آن می تواند باعث تجمع پلاک در شریان ها شده و ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.

در مقابل کلسترول HDL که به کلسترول خوب معروف است کلسترول بد را جذب و آن را راهی کبد می کند تا از اطریق این اندام دفع شود.
سطح بالای کلسترول HDL می تواند عکس اثر کلسترول LDL را در بدن داشته باشد و باعث کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی شود.

بر اساس توصیه انجمن قلب آمریکا، به جای مصرف غذاهای حاوی چربی اشباع شده بالا مانند گوشت قرمز سرخ شده، غذاهای شیرین شده و روغن نارگیل، بهتر است از مواد غذایی با منابع سالمتر و بهتر و چربی های اشباع نشده استفاده شود.

چربی های اشباع نشده در منابعی مانند مرغ بدون پوست، ماهی های چرب، آجیل و حبوبات، آووکادو، روغن های گیاهی غیر گرمسیری مانند روغن زیتون و محصولات لبنی کم چرب موجود است.

کارشناسان معتقدند که مصرف روزانه چربی اشباع شده در مردان و زنان نباید بیش از 30 و 20 گرم باشد.
ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: