کد خبر: ۷۲۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
تعداد بازدید: ۳۴۷
پناهگاه حیات وحش میانکاله برای سومین بار در هفته جاری دچار آتش سوزی شد و یک هکتار از پوشش گیاهی و درختی این منطقه در آتش سوخت .
میانکاله باز هم در آتش سوختبه گزارش خبرداغ،روابط عمومی اداره کل محیط زیست مازندران چهارشنبه اعلام کرد که تازه ترین آتش سوزی در میانکاله امروز در منطقه ' قلعه پلنگ ' زبانه کشید.

بر اساس این گزارش ، آتش سوزی که علت آن ' دخالت های انسانی ' اعلام شده با تلاش ماموران ،یگان حفاظت و پرسنل محیط زیست و همکاری آتش نشانی ، بندر امیرآباد ، مرزبانی و ستاد بحران شهرستان بهشهر مهار شد.

در این آتش سوزی یک هکتار دیگر از منطقه سازیلی و انارستان میانکاله تبدیل به خاکستر شد.
پوشش درختی میانکاله عمدتا درختان انار وحشی یا ترش است که علاوه بر تامین غذای پرندگان مهاجر ، توسط روستائیان منطقه در فصل پائیز برای پخت رب انار مورد استفاده قرار می گیرد.

پوشش گیاهی سوزنی سازیل هم که در زمین های پررطوبت و باتلاقی می روید ، مناسب ترین محل برای تخم گذاری و اختفای پرندگان مهاجر است .

قلعه پلنگ به منطقه ای در حدود 2 کیلومتری پس از ورودی منطقه حفاظت شده میانکاله گفته می شود.

نخستین آتش سوزی منطقه میانکاله ظهر شنبه در اطراف تالاب ' لپو ' رخ داد که پس از چند ساعت تلاش نیروهای حفاظت محیط زیست ، آتش نشانی و کمک های مردم منطقه سرانجام شب هنگام خاموش شد.

در این آتش سوزی حدود یک هکتار از پوشش گیاهی و درختی منطقه تبدیل به خاکستر شده بود.
دومین آتش سوزی نیز عصر یکشنبه زبانه کشید و خاموش کردن آن تا روز دوشنبه زمان برد.
بر اساس اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران در این آتش سوزی 11 هکتار از پوشش درختی و گیاهی منطقه در آتش سوخت .

محل آتش سوزی دوم در دو منطقه ' پروانه بادی ' و ' ترشی پز کومه ' بود و با توجه گستردگی آن ، خاموش کردنش به درازا کشید.

تالاب و منطقه حفاظت شده میانکاله یکی از هشت ذخیرگاه زیست کره جهان است .
شبه جزیره میانکاله با 68هزار و 800 هکتار وسعت از سال 1348 ابتدا به منطقه حفاظت شده و سپس به پناهگاه حیات وحش میانکاله تحت مدیریت مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست تبدیل و از آن زمان تاکنون از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اداره می شود .

بر اساس آمارهای رسمی این منطقه دارای 230 گونه پرنده و 180 گونه گیاه است .
تالاب میانکاله در 12 کیلومتری ضلع شمالی شهرستان بهشهر واقع است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: