کد خبر: ۷۲۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
تعداد بازدید: ۳۲۶
سیاستهای اجرایی دولت تدبیر و امید در4 سال گذشته ضمن رشد یک و نیم برابری صادرات، میزان واردات جزیره کیش را 32 درصد کاهش داده است.
کارنامه درخشان کیش در رشد یک و نیم برابری صادرات و کاهش وارداتبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، میزان صادرات محصولات تولیدی جزیره کیش در سالهای 92 تا 95 رشد یک و نیم برابری را تجربه کرده است.

بر اساس آمارهای سازمان منطقه آزاد کیش در سال 92 صادرات کیش به 54.7 میلیون دلار رسید. در سال 93 میزان صادرات کیش 81.4 میلیون دلار شد.

سال 94 روند رو به رشد صادرات محصولات تولیدی کیش ادامه یافت و به رقم 105 میلیون دلار رسید و در سال 95 آمارهای صادرات کیش از مرز 137 میلیون دلار گذشت.

افزایش آمار صادرات در پی رشد تولید محصولات بدست می آید و لازمه این رشد، افزایش تولید کالا و محصول با گسترش صنایع است.

در بخش صنعت در سال 93 جزیره کیش دارای 363 واحد تولیدی و صنعتی بود که این آمار در سال 94 به رقم 397 واحد تولیدی و صنعتی رسید. در سال 95 تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی جزیره کیش در مقایسه با سال 93 به 427 واحد تولیدی و صنعتی رسید.

همچنین با کمک به صنایع راکد و بلا تکلیف در سال 92 تعداد 10 واحد صنعتی، در سال 93 تعداد 22 واحد صنعتی، در سال 94 تعداد 17 واحد صنعتی و در سال 95 تعداد 19 واحد صنعتی فعال شدند.

در مجموع 68 واحد تولیدی و صنعتی از سال 92 تا 95 در جزیره کیش فعالیت خود را از سر گرفتند که علاوه بر افزایش اشتغالزایی، رشد تولید کالا و خدمات و رونق کسب و کار را برای جزیره کیش در پی داشت.

بر اساس آمارهای گرفته شده از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون 63 واحد صنعتی در جزیره کیش با حجم سرمایه گذاری 9 میلیارد و452 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

همچنین در جهت رشد صنایع در جزیره کیش 73 واحد صنعتی و تولیدی جدید در حال احداث هستند که نوید بخش افزایش تولید کالا و صادرات برای این منطقه آزاد است.

بیشترین میزان صادرات کیش مربوط به تولیدات دارویی و پزشکی بوده است و پس از آن  شناورهای دریایی، تجهیزات مهندسی نفت و گاز و محصولات آرایشی و بهداشتی در رتبه های بعدی قرار دارند.

از سویی دیگر کاهش میزان واردات، موفقیت بزرگی برای این منطقه آزاد محسوب می شود تا در جهت نیل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی به جایگاه اصلی خود بر اساس اهداف عالی پیش بینی شده برای مناطق آزاد دست یابد.

در سال 92 میزان واردات به جزیره کیش 559  میلیون دلار بود که این رقم در سال 93 به عدد 508  میلیون دلار کاهش یافت.

در سال 93 میزان واردات به جزیره کیش به رقم 452 میلیون دلار رسید و این آمار در سال 95 به 381 میلیون دلار کاهش یافت که رشد 32 درصدی را در کاهش واردات به منطقه آزاد کیش نشان می دهد.

از آمار381 میلیون دلاری واردات در سال گذشته 118 میلیون دلار کالای تجاری، 151 میلیون دلار کالای مصرفی و تجهیزات حفاری و 112 میلیون دلار مواد اولیه صنعتی به کیش وارد شده است.

نکته حائز اهمیت در واردات کالا به کیش این است که از کل آمار واردات 118 میلیون دلار مربوط به کالای تجاری است و دیگر آمارها به کالاهای مصرفی، تجهیزات حفاری و مواد اولیه صنایع اختصاص دارد.

جزیره کیش از دیر باز مرکز پشتیبانی مهندسی و خدماتی سکوهای نفتی و تامین تجهیزات نفتی بوده است. بر اساس آمارهای گرفته شده در میان صنایع کیش فعالیت های مرتبط با مهندسی نفت و فنی با 29 درصد بیشترین موضوع فعالیت صنعتی در این جزیره است.

صنایع مرتبط با محصولات آرایشی و بهداشتی با 17 درصد، صنایع دارویی و پزشکی با 13 درصد، صنایع چوبی و سلولزی با 8 درصد، صنایع لجستیک با 8 درصد، تولید مصالح ساختمانی با 6 درصد و الکترونیک با 4 درصد بیشترین زمینه های صنعتی در جزیره کیش هستند.

صنایع غیر آلاینده در زمینه های دیگری نیز در کیش فعالیت می کنند که 15 درصد از موضوعات صنعتی کیش به آنها اختصاص یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: