کد خبر: ۷۲۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
تعداد بازدید: ۲۵۲
معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش وپرورش از انجام هدایت تحصیلی بلافاصله بعداز اعلام نتایج امتحانات خردادماه خبرداد.
هدایت تحصیلی دانش آموزان پس از اعلام نتایج خرداد/ ابلاغ دستورالعمل جدید به استان‌هابه گزارش خبرداغ ، علی زرافشان با اشاره به موضوع هدایت تحصیلی، اظهارکرد: دانش آموزان پایه نهم، پس از اعلام نتایج امتحانات خردادماه نسبت به تکمیل فرم های مربوط به هدایت تحصیلی اقدام کنند.

وی عملکرد تحصیلی، اعم از نمرات پایه های هفتم، هشتم و نهم را ملاک انتخاب رشته دانست و افزود: در دستورالعمل جدید هدایت تحصیلی همانند گذشته، برای ورود به رشته های موردنظر حداقل نمره هایی در برخی دروس در نظرگرفته شده است، بنابراین برای رشته هایی مانند، علوم تجربی ، ریاضی، علوم انسانی، فنی وحرفه ای و شاخه کاردانش در گرایش های صنعت و کشاورزی، دانش آموز باید در برخی دروس متناسب با رشته موردنظر ، حداقل نمره تعیین شده را کسب کند، وگرنه ثبت نام او در اولویت های چهارگانه صورت می گیرد.

زرافشان تصریح کرد: باتوجه به اعلام زمان نتایج امتحانات خردادماه، پیش بینی می شود، امر هدایت تحصیلی تا 15 تیرماه به طور کامل انجام شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از ارسال دستورالعمل هدایت تحصیلی به استان ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال 95 به علت تصویب آیین نامه مربوطه در شورای عالی آموزش وپرورش در اسفندماه سال قبل ، استان ها فرصت  کافی برای دستورالعمل اجرایی آیین نامه نداشتند ، اما خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته ، این مشکل در سال جاری مرتفع شده است.

وی از وجود 12 اولویت انتخابی برای دانش آموزان در دستورالعمل جدید خبر داد و افزود: دانش آموزان براساس عملکرد تحصیلی خود در هر رشته، چهارفرصت ثبت نام دارند تا براساس اولویتی که در آن رشته به دست آورده اند در دوره دوم متوسطه ثبت نام کنند.

زرافشان اظهارکرد: به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به دانش آموزان و خانواده هایشان، اطلاعات دانش آموزان از جمله، نتایج دوآزمون استعداد و رغبت در سامانه ثبت نام قرارگرفته است.

براساس گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی فرصت دادن به دانش آموزان برای انتخاب اولویت اول را از مزایای سامانه ثبت نام اعلام و تصریح کرد:  اطلاعات کاملی از فرآیندانتخاب رشته دانش آموزان سراسرکشور درسامانه وجود دارد و این امر به استان ها کمک می‌کند تا زیرساخت‌ها و ظرفیت های موردنیاز، برای دانش آموزان در رشته موردعلاقه شان را فراهم کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: