کد خبر: ۷۲۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
تعداد بازدید: ۶۲۷
عملکرد چهار ساله مدیران دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغالزایی؛
عملکرد چهار ساله تیم مدیریتی دولت تدبیر و امید بیش از 6 هزار شغل (مستقیم) در منطقه آزاد کیش ايجاد كرده است.
ایجاد بیش از 6 هزار شغل در جزیره کیشبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، بر اساس آمار گیریهای انجام شده اين سازمان در سال 92 با اقدامات انجام شده 939 شغل، در سال 93 تعداد 1950 شغل، در سال 94 تعداد 1690 شغل و در سال 95 تعداد 1710 شغل به صورت مستقیم در جزیره کیش ایجاد شده است که در مجموع 6007 فرصت شغلی در دوره کاری مدیران دولت تدبیر و امید در جزیره کیش برای اشتغال جوانان و شهروندان این منطقه فراهم شده است.

روند رو به رشد اين آمارها در سالهاي ٩٢ تا ٩٥ مبين اين امر است كه در اين سالها فعاليتهاي توليدي در دو بخش كالا و خدمات در اين منطقه آزاد سير صعودي داشته است چرا كه مشاغل ايجاد شده ماحصل افزايش فعاليت هاي اقتصادي است.

همچنين بیان آمارهای مشاغل ایجاد شده از نظر تركيب موضوعي باز گو کننده اين نكته  است كه جزيره كيش بر اساس ماموريت محوله خود موفق شده توسعه گردشگري را در اولويت برنامه هاي خود قرار دهد. 

اینکه در بخش های تفریحی و گردشگری به صورت مستقیم 2279 و غیر مستقیم 9850 شغل ايجاد شده نشان مي دهد با وجود اينكه سرمايه گذاري در بخشهاي گردشگري بدليل طولاني بودن زمان بازگشت سرمايه كمتر مورد استقبال سرمايه گذاران قرار ميگيرد اما به واسطه سياستهاي حمايتي اجرا شده و تسهيلات قانوني اعطا شده انگيزه سرمايه گذاري در موضوعات گردشگري در كيش افزايش يافته و در پي آن بيشترين ميزان اشتغالزايي را براي اين منطقه آزاد در اين حوزه به همراه داشته است.

  در بخش خدماتی 1318 شغل مستقیم و 5244  شغل غیر مستقیم ايجاد شده است. آنچه مسلم است اينكه افزايش اشتغالزايي در بخشهاي خدماتي گوياي رشد اين حوزه است و زماني فعاليتهاي خدماتي در يك منطقه افزايش مي يابد كه تردد در آن منطقه زياد شود. به بيان راحت تر افزايش آمارهاي گردشگري باعث شده ميزان فعاليتهاي خدماتي در جزيره كيش افزايش يابد و در نتيجه نياز بيشتري براي بكارگيري افراد در مشاغل خدماتي احساس شود.

 در بخش عمرانی و سرمایه گذاری با رشد ساخت و ساز در حوزه هاي زير بنايي و احداث پروژه هاي جديد با موضوعات مختلف كه اغلب گردشگري و خدماتي هستند 1013 شغل مستقیم و 4320 شغل غیر مستقیم بوجود آمده است. احداث ٣٨ هتل جديد، توسعه زير ساخت هايي مانند آب، برق، فاضلاب، احداث پروژه هاي بندري و فرودگاهي، مراكز تجاري جديد و بسياري پروژه هاي ديگر از جمله فعاليتهاي عمراني و سرمايه گذاري جزيره كيش هستند كه باعث بكارگيري افراد با تخصصهاي مختلف شده است.

در كنار اين بخش ها، نگاه مديران مناطق آزاد به تحقق سياستهاي اقتصاد مقاومتي و تاكيدات مقام معظم رهبري براي افزايش توليد و صادرات در مناطق آزاد، رشد صنايع غير آلاينده را در اين منطقه آزاد باعث شده است. 

حمايت از سرمايه گذاران صنعتي براي افزايش توليد و اشتغال يكي از محورهاي اصلي برنامه ريزيها در منطقه آزاد كيش بوده است. حال آمارهاي اشتغالزايي در اين حوزه كه 983 شغل مستقیم و 4116 شغل غیرمستقیم را ايجاد كرده به خوبي نشان مي دهد صنايع به عنوان مهمترين ركن توليد و رونق اقتصادي به مدد حمايت وتوجه ويژه مسئولان  به خوبي در جزيره كيش در حال رشد است.  

در سایر حوزه ها نيز  414 شغل مستقیم و 800 شغل غیر مستقیم  براي جوانان اين مرز و بوم در جزيره كيش ايجاد شده است.

ایجاد فرصت های شغلی نتيجه  توسعه فرهنگی، اقتصادی، عمرانی، گردشگری و..... است بدین معنا که برای بوجود آمدن یک شغل مستقیم باید زمینه کاری توسط دولت یا بخش خصوصی ایجاد شود و مهیا شدن این زمینه ها منوط به شرایط اقتصادی، عملکرد درست مدیریتی و تصميمات صحيح مسئولين منطقه است.

از سویی دیگر اینکه مشاغل ایجاد شده شغلهای سازنده و پایدار باشند و در زمره مشاغل کاذب یا واسطه ای نباشند هم موضوع مهم دیگری و بیانگر این امر است که در ایجاد شغل پایدار وجود زمینه درست کاری یک ضرورت است.

در جزیره کیش به واسطه سیاستهای صحیح اجرایی در رونق اقتصادی طی چهار سال گذشته رویکرد این منطقه آزاد از دلالی و ساخت و ساز مسکن به سمت توسعه گردشگری و افزایش فعالیت بخش خصوصی تغییر کرد. در اين ايام به واسطه رشد فضاهای تفریحی و گردشگری کیش، گسترش صنایع، افزایش فعالیتهای عمرانی در زمینه توسعه زیر ساخت ها و احداث فضاهای خدماتی که در پی ترغیب سرمایه گذاران به فعالیت در جزیره کیش بدست آمده شاهد افزایش اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این جزیره مرجانی بوده ایم که یکی از مهمترین برنامه های اجرا شده در جهت تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

فرصت هاي شغلي بوجود آمده به خوبی نشان می دهد سازمان منطقه آزاد کیش موفق شده است جهت حرکت این منطقه آزاد را در مسیر صحیح اهداف معین شده برای کیش، که توسعه گردشگری و تجارت است قرار دهد.

گفتنی است با توجه به اینکه گردشگری و تجارت دو ماموریت و مهمترین محور فعالیت های جزیره کیش هستند بیشترین آمار شغل های ایجاد شده نیز در حوزه های مرتبط به این دو موضوع است. البته نکته جالب توجه رشد صنایع های تک و غیر آلاینده در این جزیره مرجانی است که باعث شده یکی از بسترهای اشتغال زایی در جزیره کیش این صنایع باشند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: