کد خبر: ۷۲۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
تعداد بازدید: ۲۸۵
حضرت خدیجه(س) فرزند خو يلد بن عبد الغري بن قُصَي بن كلاب در سال 68 پيش از هجرت به دنیا آمد. قبل از اسلام او را «طاهره » و «مبارکه » و «سیده زنان» می نامیدند.
حضرت خدیجه (س)؛ یکی از زنان بهشتبه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: حضرت خدیجه(س) فرزند خو يلد بن عبد الغري بن قُصَي بن كلاب در سال 68 پيش از هجرت به دنیا آمد. قبل از اسلام او را «طاهره » و «مبارکه » و «سیده زنان» می نامیدند.
 
خدیجه (س) اولین زنی بود که اسلام آورد و اولین بانویی بود که همراه امام علی علیه السلام با پیامبر به نماز ایستاد. او یکی از زنان ثروتمند و از اشراف مکه بود. اما اموال حضرت خدیجه علیها السلام به عنوان ابزاری مناسب از همان ابتدا در خدمت اسلام قرار گرفت.
 
خدیجه خود پیشنهاد ازدواج به پیامبر داد چراکه شیفته درستکاری و ویژگی های اخلاقی محمدامین شده بود. انجام و خطبه عقد توسط «ابوطالب» که بزرگ بنی هاشم و عمو و کفیل پیامبر بود، اجرا شد.
 

 

 پیامبر اکرم(ص) علاقه بسیاری به وی داشت و درباره او گفته است: «خدیجه هنگامی به من ایمان آورد که همه مردم در کفر و شرک به سر می بردند. او ثروت خود را در سخت ترین لحظات در اختیار من گذاشت. خدا از او فرزندانی نصیبم کرد که به دیگر همسرانم نداد.»
 
همچنین حدیث دیگری میان اهل شیعه و اهل سنت است که پیغمبر فرمود:« از مردان گروه زیادی به کمال رسیدند ولی از میان زنان فقط چهار زن که عبارتند از: آسیه دختر مزاحم (زن فرعون)، مریم دختر عمران، خدیجه دختر خویلد و فاطمه دختر محمد صلی الله علیه و آله و سلم» در روایات آمده است که حضرت محمد(ص) به حضرت خدیجه فرموده است:« در بهشت، خانه ای داری که در آن رنج و سختی نمی بینی»

فرزندان پیامبر و خدیجه(س)  دو پسر بنام قاسم و عبدالله بودند که هر دو قبل از بعثت پیامبر از دنیا رفتند و ۴ دختر بنام زینب، ام کلثوم، رقیه و فاطمه زهرا سلام اله علیها بود.
 
حضرت خدیجه مدت ۲۵ سال در خانه پیامبر اسلام زندگی کرد و در دهم رمضان سال دهم بعثت و اندکی پس از وفات حضرت ابوطالب علیه السلام درگذشت. سال وفات او را «عام الاحزان» نامیدند. مرقد او در «حجون مکه» در قبرستان ابوطالب کنار قبر عبدالمطلب، ابوطالب و عبدمناف می باشد.

در هنگام وفات، خدیجه رو به پیامبر کرد و گفت:« وصیتی دارم اما آن را به فاطمه عرض می کنم تا او برایت بازگو کند. سپس فاطمه را فراخواند و به وی فرمود: نور چشمم! به پدرت رسول الله بگو: مادرم می گوید: من از قبر در هراسم؛ از تو می خواهم مرا درلباسی که هنگام نزول وحی به تن داشتی، کفن کنی.»
 
امام صادق علیه السلام فرمود: وقتی خدیجه علیهاسلام وفات کرد، فاطمه علیهاسلام به رسول خدا پناه برد. به دور پیامبر می‌چرخید و می‌گفت:«پدر جان، مادر من کجاست؟»
 
جبرئیل علیه السلام نازل شد و عرضه داشت:«ای رسول خدا، پروردگارت امر فرمود به فاطمه سلام برسان و بگو مادرش در خانه ای است از یاقوت و زبرجد که اطاق‌هایش از طلا و ستون‌هایش از یاقوت قرمز ساخته شده و با آسیه و مریم همنشین است ».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: