کد خبر: ۷۲۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
تعداد بازدید: ۲۰۱
مدیرکل دفتر امور کودکان، نوجوانان و خانواده سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار نفر از کودکان و نوجوانان بی سرپرست یا بدسرپرست در دامان خانواده‌هایی که سرپرستی آنها را تقبل کرده‌اند، زندگی می‌کنند.
واگذاری ۱۵ هزار کودک و نوجوان بی‌سرپرست یا بدسرپرست به خانواده‌های جایگزین/ مستمری کودکان بی‌سرپرست به ۴۰۰ هزار تومان رسیدبه گزارش خبرداغ،محمد نفریه، مدیرکل دفتر امور کودکان، نوجوانان و خانواده سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر سازمان بهزیستی با ۶۳۴ مرکز نگهداری به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست خدمات‌رسانی می‌کند که از این تعداد ۳۴ مرکز مربوط به شیرخوارگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در مراکز بهزیستی ۱۰ هزار کودک و نوجوان زندگی می‌کنند، گفت: همچنین در حال حاضر ۱۵ هزار نفر از کودکان و نوجوانان بی سرپرست یا بدسرپرست در دامان خانواده‌هایی که سرپرستی آنها را تقبل کرده‌اند، زندگی می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور کودکان، نوجوانان و خانواده سازمان بهزیستی با اشاره به سیاست سازمان بهزیستی در خصوص سرپرستی این کودکان و نوجوانان ادامه داد: سیاست‌ ما در خصوص این کودکان و نوجوانان واگذاری‌ آنها به دامان خانواده‌ها است تا اینکه همانند دیگر همسالان خود با محبت خانواده رشد کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری مستمری این کودکان و نوجوانان از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت تا در این شرایط خانواده‌ها برای نگهداری آنها مشکلات مادی کمتری داشته باشند.

او در مورد چگونگی زندگی کودکان و نوجوانان در مراکز بهزیستی گفت: کودکانی که در مراکز ما زندگی می‌کنند تا ۱۸ سالگی نگهداری می‌شوند و پس از آن دختران تا زمان  ازدواج و ادامه تحصیل و پسران تا زمان خدمت سربازی و ادامه تحصیل مورد حمایت خواهند بود. لازم به ذکر است که ادامه تحصیل تا مقطع دکترا برای آنها رایگان خواهد بود.

نفریه همچنین در خصوص نظارت بر زندگی کودکان و نوجوانان واگذار شده، خاطرنشان کرد: در خصوص کودکان و نوجوانانی که سرپرستی آنها واگذار شده از سوی کلنیک‌های مددکاری در حوزه‌های تحصیل، سلامت، روانشناسی و ... نظارت صورت می‌گیرد و به صورت دقیق روند زندگی آنها را دنبال می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: