کد خبر: ۷۲۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
تعداد بازدید: ۳۱۸
کمال کامیابی نیا؛
كمال كامیابی‌نیا که این روزها پس از عمل جراحی كتف، دوران نقاهت را پشت سر می‌گذارد از تعصب بالایش روی پرسپولیس صحبت به میان آورد.
بچه که بودم برای تشویق پروین به ورزشگاه می‌رفتم/ در ایران برای تیمی غیر از پرسپولیس بازی نمی‌کنمبه گزارش خبرداغ ،هافبك متعصب و جنگنده پرسپولیس نتوانست همراه تیمش به قطر سفر كند و باید از پای گیرنده‌های تلویزیونی دیدار برگشت سرخپوشان با لخویا را تماشا كند.

 

کامیابی نیا درباره شرایط خودش، بازی رفت پرسپولیس مقابل لخویا و پیش‌بینی دیدار برگشت برابر حریف قطری با ما صحبت كرد كه در اینجا می‌توانید بخوانید.

 

* روزگار كمال كامیابی‌نیا پس از عمل جراحی چگونه سپری می‌شود؟ دلت برای بازگشت به فوتبال، بوی زمین چمن، تمرین و مسابقه تنگ نشده است؟

راستش را بخواهید مصدومیت خیلی سخت است. از خدا می‌خواهم نصیب هیچ فوتبالیستی نشود و همه سرحال و سلامت باشند. با این حال خوب می‌دانم آسیب‌دیدگی بخشی از فوتبال حرفه‌ای است و باید با آن كنار آمد. من عمل جراحی موفقی در بیمارستان بهمن داشتم كه جا دارد از دكتر اصلانی، پزشكان، پرستاران و پرسنل زحمتكش این بیمارستان تشكر كنم. همین طور همبازیانم و سایر دوستان كه خیلی به من لطف داشتند و زحمت كشیده و احوال مرا پرسیدند. از همه تشكر می‌كنم. منتظرم كه هفته آینده بخیه محل جراحی كتف خودم را بكشم و بعد مشغول فیزیوتراپی شوم.

 

* نگفتی دلت تنگ شده یا نه؟

صد درصد دلم تنگ شده اما حضور دخترم كمند باعث شده كه این مرحله را هم راحت‌تر سپری كنم.

 

* قهرمانی با پرسپولیس برای تو چه معنایی داشت؟

افتخاری بود كه هنوز هم با تمام وجود آن را احساس می‌كنم. ما در لیگ پانزدهم هم باید قهرمان می‌شدیم و فقط بدشانسی این اجازه را نداد.

 

* سال فوق‌العاده‌ای بود كه آخرش برای تو بد تمام شد. چرا با وجود مصدومیت ناشی از بازی با سیاه‌جامگان، جلوی الوحده امارات به میدان رفتی تا آسیب‌دیدگی‌ات تشدید شود؟

شعار نمی‌دهم. من وقتی با تیمی قرارداد دارم حاضرم سلامتی خودم را هم قربانی كنم تا تیم خودم موفق شود. (كمی مكث می‌كند و ادامه می‌دهد) نمی‌خواستم این حرف را بزنم چون ممكن است شائبه شعار دادن پیش بیاید اما می‌توانید از همه مربیانی كه با آنها كار كردم بپرسید. وقتی احساس كنم تیم به من نیاز دارد دیگر همه چیز را فراموش می‌كنم. البته در پرسپولیس فعلی فقط من چنین روحیه‌ای ندارم. اغلب بچه‌ها این طوری هستند و اصلاً هم پشیمان نیستم. به هر حال بازی با الوحده امارات هم بازی مرگ و زندگی بود و باید یك كاری می‌كردم.

 

* تو كه این همه پرسپولیس را دوست داری چرا تا به حال تمدید نكردی؟

بگذارید یك چیزی را برای شما روشن كنم. پرسپولیس وطن فوتبالی من است. شك نكنید در ایران در تیم دیگری غیر از پرسپولیس بازی نخواهم كرد اما اجازه بدهید بازی با لخویا به اتمام برسد. بعد از آن اوضاع و احوال جسمانی خودم هم بهتر می‌شود و مطمئن باشید یك تصمیم خوب خواهم گرفت.

 

* در حال حاضر گفته می‌شود از سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان و لیگ قطر پیشنهاد داری. این حرف‌ها را تأیید می‌كنی؟

(می‌خندد) نه تأیید می‌كنم و نه تكذیب! گفتم اجازه بدهید پس از چند روز استراحت و بهتر شدن اوضاع جسمانی‌ام یك تصمیم خوب بگیرم. جواب سؤال شما را هم قبل‌تر دادم. در ایران فقط در پرسپولیس بازی می‌كنم.

 

* اولین بار برای تشویق پرسپولیس و علی پروین سرمربی سابق این تیم به ورزشگاه كارگران می‌رفتی.

بله، مشخص است من یك پرسپولیسی هستم. من همواره در این باشگاه احساس بسیار خوبی داشتم و همین طور در ارتباط با هواداران كه بعد از مصدومیت هم خیلی به من لطف داشتند. من بسیار قدردان این باشگاه هستم و هرگز این موضوع را فراموش نخواهم كرد.

 

* یعنی اگر پیشنهادی از استقلال تهران برسد پاسخ منفی می‌دهی؟

ببینید من اصلاً اهل حاشیه نیستم. این سؤال هم یك جوری حاشیه‌ساز است و دوست ندارم خدای ناكرده بی‌احترامی به هواداران رقیب شود. من برای استقلال و علیرضا منصوریان هم احترام قائلم اما گفتم كه پرسپولیسی هستم. خود استقلالی‌ها هم هرگز به كمال كامیابی‌نیا پیشنهاد نمی‌دهند و اگر هم بدهند من نمی‌توانم پاسخ مثبت بدهم. (تأكید می‌كند) برای استقلال احترام زیادی قائلم چون رقابت دو تیم استقلال و پرسپولیس است كه فوتبال را جذاب‌تر می‌كند و هواداران را به استادیوم می‌كشاند.

 

* بگذریم! بازی رفت پرسپولیس و لخویا را چطور دیدی؟

واقعاً بدشانسی آوردیم. پرسپولیس باید لخویا را پشت سر می‌گذاشت. ما حداقل می‌توانستیم 2 گل بزنیم ولی بد آوردیم. حریف هم خیلی خوش‌شانس بود!

 

* مهدی طارمی اشتباه نكرد كه پشت ضربه پنالتی ایستاد؟

من داخل زمین نبودم و نمی‌دانم ماجرا چیست. لابد آن لحظه مهدی احساس كرده شرایط خوبی از لحاظ روحی دارد كه پشت ضربه ایستاده است. ضمن آنكه فراموش نكنید خود مهدی چطوری با زیركی پنالتی از حریف گرفت. به نظرم سیبل كردن و انتقاد یك‌طرفه از طارمی درست نیست.

 

* طارمی چند بار موقعیت و پنالتی خراب كرده و دوباره به اوج برگشته است. فكر می‌كنی جلوی لخویا هم جبران كند و برگردد؟

می‌دانم مهدی طارمی یك كاری می‌كند.

 

* گل می‌زند یا پنالتی می‌گیرد؟!

نمی‌دانم، شاید پاس گل بدهد ولی مطمئن هستم مهدی طارمی یك كاری می‌كند.

 

* بازی برگشت با لخویا چند- چند تمام می‌شود؟

باور كنید اصلاً پیشگوی خوبی نیستم. همین قدر می‌دانم كه اگر لخویا را پشت سر بگذاریم می‌توانیم تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش برویم. یك چیزی ته دلم این را می‌گوید. البته امیدوارم در قطر موفق شویم.

 

* راستی تماشای بازی از پای تلویزیون سخت نیست؟

چرا خیلی سخت است، خودم اینجا هستم و دلم پیش پرسپولیس در دوحه، اما چاره‌ای نیست. كنار كمند دخترم و خانواده این بازی را تماشا كرده و اول برای سلامتی  بچه‌ها دعا می‌كنم.

 

* سلامتی؟!

بله، اول دعا می‌كنم همه بچه‌های پرسپولیس سلامت از زمین بیرون بیایند و بعد صعود به مرحله یك‌چهارم نهایی.

 

خبر ورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: