کد خبر: ۷۲۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
تعداد بازدید: ۲۹۵
سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش علی مطهری در نشست مجمع عمومی این فراکسیون از اصحاب رسانه درخواست کرد که متن کامل این گزارش را منتشر کنند.
اگر مستقلین با پایداری توافق کرده‌اند، فراکسیون امید را به دروغ‌گویی متهم نکنند/ سناریوی حذف مطهری پس از دیدار ۶۰ نماینده مجلس با خاتمی کلید خوردبه گزارش خبرداغ،بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت تصمیم‌گیری این فراکسیون درباره انتخابات هیات رییسه اعلام کرد: فراکسیون امید به‌خاطر حفظ آرامش مجلس و جامعه به همین حفظ وضع موجود اکتفا کردیم و کف مطالبات‌مان را حفظ همین وضع فعلی عنوان کردیم.

توافق مستقلین و پایداری با فرمول ۶+۶

او با اشاره به جلسه روز جمعه فراکسیون مستقلین و نمایندگان ولایی با حضور علی مطهری اعلام کرد: در این جلسه بعد از یک ساعت مذاکره به آقای مطهری گفتند که دو فراکسیون با فرمول ۶+۶ به توافق رسیده‌اند و باتوجه به این‌که هرکدام در جلسات مجمع عمومی فراکسیونی‌شان رای‌گیری کرده‌اند، نمی‌توانند نتیجه را تغییر دهند.

همچنان بر کف مطالبات مبنی بر حفظ وضع موجود پافشاری می‌کنیم

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارش مطهری در جلسه مجمع عمومی این فراکسیون اشاره کرد و گفت: باتوجه به مسائل مختلفی که در جلسه مجمع عمومی روز دوشنبه بعدازظهر انجام شد، به اتفاق آرا تصویب کردیم که کف خواسته فراکسیون، حفظ وضع موجود باشد و درعین حال، رای‌گیری دیگری انجام دادیم که درصورت عدم تحقق این مطالبه، آقای پزشکیان به‌عنوان کاندیدای فراکسیون امید برای کرسی ریاست معرفی خواهد شد.

مطهری عضو فراکسیون امید است، نه مستقلین و پایداری

پارسایی از خبرنگار ایلنا که در جلسه مجمع عمومی حضور داشت، درخواست کرد که گزارش آقای مطهری در نشست مجمع عمومی را منتشر کنند و گفت: آقای مطهری صراحتاً گفتند که آقایان جلسه گذاشتند و درحالی که قرار بود جلسه‌ای با حضور روسای دو فراکسیون مستقلین و نمایندگان ولایی برگزار شود، تعداد زیادی از اعضای دو فراکسیون در جلسه حاضر شدند و پس از بحث طولانی اعلام کردند که این دو فراکسیون با یکدیگر با فرمول ۶+۶ به توافق رسیده‌اند و قرارشان این است که لیستی مشترک شامل ۶ عضو فراکسیون مستقلین و ۶ عضو فراکسیون پایداری معرفی کنند. این درحالی است که آقای مطهری عضو هیچکدام از این دو فراکسیون نبوده و عضو فراکسیون امید است.

یا مطهری دروغ می‌گوید یا اعضای مستقلین!

او گفت: با این حساب یا آقای مطهری دروغ گفته یا آقایان خلاف واقع گفته‌اند که مطمئناً با شناختی که از آزادگی، اصالت فکر و تعهد اخلاقی که از مطهری سراغ داریم، هرگز حاضر به خلاف‌گویی نمی‌شود. مطهری منبع موثق و نماینده فراکسیون امید در این جلسه بوده و حرف ایشان برای ما سندیت دارد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به مذاکرات متعدد نمایندگان فراکسیون امید با دیگر نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت که با این همه هیچ پاسخ روشنی دریافت نکردیم.

به‌دنبال حفظ آرامش مجلس و جامعه هستیم

پارسایی در پاسخ به سوالی درباره احتمال دستیابی به توافق با فراکسیون مستقلین در شرایط فعلی اعلام کرد: به هرحال نظر فراکسیون امید مشخص است و بدنه فراکسیون نیز که بالغ بر ۱۰۰ نفر هستند، با نظر فراکسیون همراه هستند و مشکل از ما نیست. ما همان‌طور که از ابتدا تاکید کردیم، به‌دنبال آرامش فضای مجلس و جامعه هستیم و مطالبه‌مان نیز حفظ وضع موجود است.

سناریوی حذف مطهری پس از دیدار ۶۰ نماینده مجلس با خاتمی کلید خورد

او اضافه کرد: با این حال، گروهی انگشت‌شمار در مجلس پس از دیدار حدود ۶۰ نماینده مجلس با آقای خاتمی، عزم‌شان را جزم کردند که مطهری و وکیلی را از هیات رییسه حذف کنند و حتی کارشان به شکایت رسید اما این سناریو که از همان زمان کلید خورده بود، به نتیجه نرسید و امروز هم به‌دنبال همان سناریو هستند وگرنه ما از روز اول به‌دنبال حفظ آرامش مجلس بوده و همچنان نیز بر نظرمان پافشاری می‌کنیم و باوجود این‌که در جلسه مجمع عمومی حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان به انتخاب پزشکیان به‌عنوان کاندیدای ریاست رای دادند، همگی به لزوم حفظ وضع موجود در هیات رییسه نیز رای داده و آن‌چه مسلم است، ما به دنبال آرامش مجلس هستیم.

اگر مستقلین با پایداری توافق کرده‌اند، فراکسیون امید را به دروغ‌گویی متهم نکنند

سخنگوی فراکسیون امید خاطرنشان کرد: ما حرف و عمل‌مان یکی است و اگر صحبتی با کسی داشتیم، همچنان پای آن می‌ایستیم و انتظار داریم دیگران نیز پای حرف‌شان بیاستند و حاضر نشوند برای این‌که فشار را از خود دور کنند، در شرایطی که با پایداری‌ها توافق کرده‌اند، نظرشان را عوض کنند و ما را به دروغ‌گویی متهم کنند.

متن گزارش مطهری در مجمع عمومی فراکسیون امید منتشر شود

پارسایی در پایان بار دیگر از خبرنگار ایلنا درخواست کرد که متن کامل گزارش مطهری در جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید را بدون کم و کاست منتشر کند و تاکید کرد که این گزارش گویای تمام حقیقت درباره حواشی پیش‌آمده در انتخابات هیات رییسه مجلس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: