کد خبر: ۷۲۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
تعداد بازدید: ۲۱۵
عبدی :
یک فعال اصلاح‌طلب گفت: شرایط در دولت اول روحانی به گونه‌ای بود که پیش‌بینی می‌شد میانگین سنی کابینه زیاد باشد اما الان وضعیت متفاوت است.
ترکیب دولت دوازدهم باید جوان‌تر باشد/ چهره کابینه متناسب با رای مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت تغییر کندبه گزارش خبرداغ ، عباس عبدی در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره چینش کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه هنگامی که کابینه اول دولت روحانی یا همان کابینه یازدهم تشکیل شد به دلایل مشخص پیش‌بینی می‌شد که سن این کابینه بالا باشد، گفت: مجلس نهم به شدت رادیکالی و تند بود، روحانی برای گرفتن رای اعتماد وزرا باید چهره‌های شناخته شده و قدیمی را مطرح می‌کرد.

او خاطرنشان کرد:‌ چهره‌ها باید مورد توجه مجلس قرار می‌گرفتند تا روحانی بتواند کابینه خود را تشکیل دهد.

این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب ادامه داد: در حال حاضر ترکیب مجلس تغییر کرده است، رای انتخابات ۲۹ اردیبهشت گویا است پس طبیعی است که به همین تناسب چهره کابینه نیز عوض شود.

عبدی تاکید کرد: منظور از عوض شدن چهره کابینه تغییر اصل نیست بلکه منظور این است نیروهایی که ۳۰ الی ۴۰ سال است در پست‌های مدیریتی حضور دارند نیاز نیست مجدداً مقام ویژه‌ای داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد:‌ کابینه دوازدهم باید ترکیب جوان‌تری داشته باشد و روحانی حداقل باید سن کابینه را ۱۰ سال کاهش دهد.

او در ادامه افزود: بسیار اهمیت دارد که نیروهای جدیدی به مردم معرفی شوند که البته بخشی از آن باید خانم‌ها باشند.

این فعال سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که زنان چه جایگاهی باید در دولت دوازدهم داشته باشند، گفت:  پست‌های مدیرتی و وزارت‌خانه تفاوتی با یکدیگر ندارند زنان باید حضور داشته باشند.

عبدی خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند که کابینه دوازدهم نسبت به کابینه یازدهم تغییرات محسوسی داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: