کد خبر: ۷۲۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
تعداد بازدید: ۴۴۱
مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد گفت که آلودگی سمی آب آشامیدنی شهر مادوان و برخی روستاهای اطراف آن شامل مهریان و بلهزار در شهرستان بویراحمد که هفته قبل توسط برخی سایت‌های محلی استان منتشر شد شایعه بوده و به هیچ وجه حقیقت نداشته است.
آلودگی آب مادوان شایعه بود/ تب کریمه در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشدبه گزارش خبرداغ ، شاهرخ کُناری روز یکشنبه در نشست «بیوتروریسم» کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: پس از مکاتبه با مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان بازدیدهایی از تأسیسات آب آشامیدنی شهر مادوان و روستاهای مهریان و بلهزار انجام و چند بار نیز نمونه آزمایش گرفته شد. 

وی افزود که مشخص شد هیچ‌گونه آلودگی سمی در آب آشامیدنی شهر مادوان و روستاهای مهریان و بلهزار شهرستان بویراحمد وجود نداشته است. 

مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مخازن آب شهرها و روستاهای استان با روش‌هایی از جمله گشت‌های مستمر، استقرار نگهبان و یا دیوارکشی حفاظت شده تا از بروز آلودگی احتمالی و یا هرگونه مشکل دیگر جلوگیری شود. 

کناری عنوان کرد که سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با فروشندگان گوشت دام که به‌صورت غیرمجاز و خارج از کشتارگاه ذبح شده باشد برخورد جدی کرده و در راستای تأمین امنیت غذایی مردم اجازه عرضه آن را ندهند. 

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در این استان مشاهده و یا گزارش نشده است. 

عبدالله بهمنش اظهار داشت: هر چند که تب کریمه کنگو خطرناک و کشنده است اما می‌توان با فریز کردن گوشت دام ذبح شده و نگهداری آن به مدت 48 ساعت در دمای زیر صفر درجه سانتی‌گراد ویروس این بیماری را از بین برده و بی‌اثر کرد. 

وی افزود که ویروس این بیماری از طریق «کَنه» به دام منتقل شده و جزء بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است. 

بهمنش بیان کرد: این بیماری در برخی استان‌های همجوار کهگیلویه و بویراحمد مشاهده شده و تعدادی تلفات انسانی نیز داشته که باید بیش از پیش مراقب بود و تمهیدات لازم را اندیشید. 

وی عنوان کرد که از جمله این تمهیدات می‌توان به مصرف نکردن گوشت دام ذبح شده به‌صورت غیرمجاز و خارج از کشتارگاه اشاره کرد. 

بهمنش ابراز داشت: تخلفات بهداشتی به دلیل حساس بودن موضوع و ارتباط مستقیم با سلامت و جان انسان‌ها باید در کمترین زمان ممکن و بدون اطاله دادرسی در مراجع قضایی کهگیلویه و بویراحمد بررسی و احکام لازم صادر شود. 

به گزارش ایرنا، «بیوتروریسم» شامل انتشار عمدی عوامل بیولوژیک از جمله باکتری‌ها، ویروس‌ها و یا سموم توسط دشمن است که با هدف به مخاطره انداختن سلامت و جان انسان‌ها انجام می‌شود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: