کد خبر: ۷۲۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
تعداد بازدید: ۶۰۰
مسعود کیمیایی فیلمساز نسل اولی سینمای ایران و خالق آثاری ماندگار در گنجینه سینما، از احتمال ساخت «ضیافت ۲» خبر داد.
مسعود کیمیایی و ساخت «ضیافت 2»به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه بانی فیلم: مسعود کیمیایی فیلمساز نسل اولی سینمای ایران و خالق آثاری ماندگار در گنجینه سینما، از احتمال ساخت «ضیافت ۲» خبر داد.

مسعود کیمیایی فیلمساز مطرح کشور که آخرین ساخته اش در «قاتل اهلی» در چنبره اختلاف با سرمایه گذار آن گیر کرده، در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار بانی فیلم اعلام کرد: پیشنهادی شده برای ساخت «ضیافت ۲». قصه همان آدمهاست در ۳۰ سال بعد. اینکه این آدمها چه سرنوشت هایی پیدا کرده و حالا چه کار می کنند محور و چارچوب قصه فیلم را تشکیل خواهد داد.
 


کیمیایی در مورد ضرورت های ساخت «ضیافت ۲» گفت: این پیشنهادی است که توسط یکی از سرمایه گذاران شده و علاقمندی او به ساخت «ضیافت ۲» ناشی از حس نوستالژیکی است که نسبت به این فیلم دارد.

«ضیافت» که در سال ۱۳۷۴ ساخته شد، داستان هفت رفیق دوران دبیرستان را تعریف می کند که پس از پایان تحصیلات خود در دبیرستان «بدر» قرار می گذارند چند سال بعد در یک روز مشخص در مغازه اغذیه فروشی محله شان که پاتوق آنان بوده دور هم جمع شوند….

این هفت رفیق پس از سالها به پاتوق قدیمی شان می آیند اما هر کدام: سرگذشت و موقعیت متفاوتی… .

فریبرز عرب نیا، بهزاد خداویسی،‌ پارسا پیروزفر،‌ رامین پرچمی، مهدی خیامی،‌ محمد رجبی و زنده یاد حسن جوهرچی، بازیگران نقش هفت رفیق بودند که از قضا پس از گذشت ۲۲ سال از ساخت و اکران «ضیافت»، هر کدام از آنان سرنوشتی متفاوت در کارنامه هنری خود پیدا کرده اند.

عرب نیا که پای ثابت سریال های دینی تلویزیون شد و حضورش در فیلم های سینمایی به سطح پایینی رسید؛ بهزاد خداویسی تقریباً همان موقعیت قبلی اش در عرصه بازیگری را حفظ کرد. پارسا پیروزفر پس از حضور موفق در فیلم هایی چون «مهمان مامان» و سریال پر مخاطب «در چشم باد»، تلاش بازیگری خود را در صحنه تئاتر ادامه داد. رامین پرچمی پس از مشکلاتی که در سال ۸۸ برایش به وجود آمد، تقریباً حضوری در میدان بازیگری نداشته است. از مهدی خیامی و محمد رجبی هم پس از «ضیافت» خبر چندانی شنیده نشد. حسن جوهرچی که پس از «ضیافت»، بخت خود را در سریال های مختلف تلویزیونی آزمود و اواخر سال گذشته در عین ناباوری، درگذشت. «ضیافت» هر چند نقدی اجتماعی از دورانی داشت که بازار سرمایه داری و بیزینس به شکل حیرت آوری در حال رشد بود، اما از برخی مسایل نیز در امان نماند. شایعه سرمایه گذاری نهادهای امنیتی در این پروژه و فیلم بعدی یعنی «سلطان» باعث شد در نگاه علاقمندان به سینمای کیمیایی نسبت به مواضع مطرح شده در فیلم و نقد اجتماعی آن تغییراتی ایجاد شود. کیمیایی اما این اتهامات را به شدت رد کرد و کسانی را که مروج این شایعات بودند مورد سرزنش قرار داد.

باید منتظر ماند و دید که کیمیایی برای ساخت «ضیافت ۲» مصمم تر است یا ساخت این فیلم نوستالژیک را پس از کارگردانی پروژه سینمایی «عدالت شوم» جلوی دوربین خواهد برد.

با وجود آن که سال ۹۵ و مشکلات عدیده ای را که تولید فیلم «قاتل اهلی» و شکل تهیه آن برای کیمیایی به وجود آورد می توان بدترین سال در کارنامه این سینماگر لقب داد، اما سال ۹۶ و خبرهای خوب تولید فیلم، چشم انداز متفاوت و بهتر نسبت به سال گذشته و مشکلات «قاتل اهلی» را برای مسعود کیمیایی رقم خواهد زد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: