کد خبر: ۷۲۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
تعداد بازدید: ۳۶۵
برنامه‌ریزی استقلال برای گل زدن در همان دقایق نخست است و العینی‌ها نیز می‌خواهند بازی آنقدر کشدار شود که نایی برای استقلالی‌ها باقی نماند.
برنامه منصوریان برای غلبه بر گرمای شدید اماراتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایران ورزشی: برنامه‌ریزی استقلال برای گل زدن در همان دقایق نخست است و العینی‌ها نیز می‌خواهند بازی آنقدر کشدار شود که نایی برای استقلالی‌ها باقی نماند. دو تیم با اندیشه‌هایی کاملا متفاوت گام به میدان می‌گذارند اما استقلال با اندوخته‌ای مناسب به امارات می‌رود. تک گلی که کاوه رضایی برای استقلال به ثمر رسانده و گل نخوردن آبی‌ها مزیت بسیار بزرگی است که در اختیار منصوریان و شاگردانش قرار دارد. بی‌شک شرایط استقلال خیلی بهتر از العینی‌هاست و تنها بی‌برنامگی، اشتباه‌های فردی و گرمای شدید امارات است که می‌تواند معادلات منصوریان و همکارانش را تغییر دهد...

بازی برگشت با العین امارات دشوار است. دیداری که نیاز به برنامه ریزی صحیحی دارد و استقلال باید از همان ابتدای بازی تاکتیک مشخصی را پیدا کند تا اسیر بازیسازی‌های تیم العین نشود. در بازی رفت دیده شد که آبی‌ها به لحاظ میزان مالکیت توپ تا چه اندازه نسبت به حریف عقب‌تر بودند. حتی تعداد پاس‌هایی که استقلال نسبت به میهمانش ارسال کرد بسیار کمتر بود. آمارهای بر جا مانده از آن بازی اما با گلی که کاوه رضایی در واپسین ثانیه‌های مانده به پایان بازی به ثمر رساند و منجر به پیروزی خوب استقلال در بازی خانگی شد، چندان مورد توجه قرار نگرفت. طبیعی هم هست. وقتی تیم در چنین مراحلی که بازی‌ها تک حذفی است بازی رفت را بدون گل خورده و با یک گل برتری به پایان می‌رساند، روی کاغذ به همه آنچه مورد نظر داشته دست یافته است و از بعد نتیجه‌گیری عالی عمل کرده اما به آمارها نیز نمی‌توان چندان بی‌توجه بود. بخصوص آنجا که العین در تهران توانست 414 پاس ارسال کند و استقلالی‌ها در حدود 350 پاس داده بودند که تفاوت میان دو تیم بسیار بود.

البته ویژگی استقلال این است که با کمترین پاس ارسالی به دروازه حریف می‌رسد که موفقیت ماه‌های اخیر استقلال به همین سرعت انتقال توپ مربوط می‌شود. در بازی با العین نیز استقلال با کمترین ضرب ممکن توانست حملاتی را روی دروازه حریفش سازماندهی کند که سرانجام این حملات در دقایق پایانی منجر به شکل گرفتن یک ضربه پنالتی شد که پیروزی با ارزشی را برای استقلال به ارمغان آورد. در بازی برگشت اما ممکن است استقلال به واسطه شرایط میزبانی حریف، گرما و همچنین بازگشت شمرانی، مهاجم عربستانی تیم میزبان با وضعیت کاملا متفاوتی مواجه شود.

یکی از حربه‌های منصوریان در روزهای اخیر این بود که به زمین تمرین تیمش آب بست تا بازیکنان اندکی با بازی در زمین خیس و هوای شرجی آشنا شوند. در تصاویری که از تمرین استقلال مشاهده کردیم این موضوع قابل رویت بود. منصوریان می‌داند که هوای شرجی باعث خیسی و لغزندگی زمین هم می‌شود و اگر بازیکنان با این وضعیت نا آشنا باشند ممکن است لطمه‌های زیادی در این بازی فوق حساس ببینند. سرمربی آبی‌ها تاکتیک‌های دیگری هم دارد که اگر خوب اجرا شود استقلال حتما برنده میدان بازی با العین را ترک می‌کند. منصوریان به شاگردانش دستور داده در همان 20 دقیقه اول بازی طوری توپ را زیرپا بچرخانند که جای هیچ واکنشی برای میزبان باقی نماند و در همان دقایق نخست استقلال به گل برسد. گلی که می‌تواند متضمن صعود باشد چون اگر استقلال درهمان ابتدای بازی به دروازه العین برسد آنگاه میزبان باید برای برتری در این بازی 3 گل به استقلال بزند که این کاری نشدنی است چون هم استقلال مدافعان سرحالی دارد و هم اینکه مهدی رحمتی این روزها در بهترین فرم بدنی به سرمی‌برد.

قطعا گلزنی استقلال در دقایق ابتدایی که خواسته منصوریان و همکارانش هم هست استقلال را به آنچه می‌خواهد می‌رساند. به شرط آنکه این برنامه‌ریزی به خوبی اجرا شود چون هر چه از زمان بازی بگذرد گرمای هوا اثرات منفی بیشتری روی بازیکنان استقلال خواهد گذاشت و آنها را برای ارائه تاکتیک‌های مورد نظر با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

هوای امارات بسیار گرم است و همان بهتر که استقلال در دقایق ابتدایی دروازه العین را باز کند تا ادامه بازی برایش دشوار نشود. بی‌شک اگر استقلال در زدن گل ناموفق باشد، العینی‌ها که با بازی در چنین آب و هوایی کاملا آشنا هستند، ضربه نهایی را به استقلال وارد می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: