کد خبر: ۷۲۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
تعداد بازدید: ۳۱۲
سمینار سراسری بازرسان بانک ایران زمین، با حضور مجید شایسته رییس هیات مدیره، عبدالمجید پورسعید مدیرعامل، هادی قدیمی نایب رییس هیات مدیره، علی آعبدالله عضو هیات مدیره، مدیران ارشد بانک و کارشناسان بازرسی استانها روز پنجشنبه چهارم خرداد برگزار شد.
تحقق ۹۸ درصدی اهداف تعیین شده بازرسی بانک ایران زمین در سال 95به گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، در ابتدای این سمینار عباس اصلانی فر مدیریت امور بازرسی ضمن تشریح عملکرد بازرسی در سال ۹۵ اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال گذشته، ما توانستیم ۹۸ درصد از اهداف تعیین شده برای این سال را محقق کنیم.

وی سه هدف را برای برگزاری این سمینار عنوان کرد که بخش اول آن بیان و انتقال نقطه نظرات مدیران ارشد بانک و انتظاراتی که مدیران ارشد بانک از بازرسی دارند، در بخش دوم بیان دغدغه های بازرسی و هدف سوم را تبادل نظر و رفع اشکالات و ابهامات موجود دانست.

اصلانی فر در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش بازرسان در رفع مشکلات و نارسایی‌ها در تمامی بخش ها گفت:
با توجه به اینکه به عنوان ناظر بر همه قسمت ها، بازرسان باید مشکلات و نارسایی های سیستم را شناسایی و ضمن بررسی راهکارهایی را برای بهبود عملکرد آن ارائه کنند.

تلاش‌های مستمر بازرسان در راستای تعالی بانک و اعتماد مشتریان است
عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین در همایش سراسری بازرسان اظهار داشت: بانک، سرمایه های مردم را به کار می گیرد و نتیجه اش را به آنان می دهد. ما وکیل مشتری هستیم و در این راه مهمترین مورد، ایجاد اعتماد مردم به ما است.

پورسعید با بیان اهمیت برگزاری سمینارهای تخصصی گفت: برگزاری جلسات تخصصی می تواند اثرات موثر و مفیدی در روند فعالیت همکاران داشته باشد و به استمرار تلاش هایی که در راستای تعالی بانک انجام می شود، کمک خواهد کرد.

بانک سرمایه های مردم را به کار می گیرد و نتیجه اش را به آنان می دهد. بانک وکیل مشتری است و در این راه مهمترین مورد ایجاد اعتماد مردم به بانک ایران زمین است. در این راه نقش بازرسی در بانک بسیار پراهمیت است.

مدیرعامل بانک ایران زمین با تاکید بر به اهمیت جایگاه و عملکرد بازرسی در بانک اظهار داشت: جایگاه بازرسی به نحوی است، که با اقدامات و بررسی‌های خود، از هرآنچه که موجب مشکل شود پیشگیری می کند.

وی نقش بازرسی را در سرنوشت بانک مهم ارزیابی کرد و گفت: ما باید همیشه نحوه انجام امور را با تغییرات تطبیق بدهیم و روش ها و برنامه هایمان را همگام با تغییرات تکنولوژی و پیشرفت آن، تنظیم کنیم.

مجید شایسته رئیس هیئت مدیره بانک ایران زمین در همایش روز پنجشنبه چهارم خرداد در سخنرانی خود محورهای بازرسی در بانکها را به چهار بخش تقسیم کرد:وی در بخش اول نقش بازرسان را ارشادی دانست و اظهار داشت: بازرسان باید الگوی همکاران باشند و باید با هدف راهنمایی و ارشاد کارکنان به شعب مراجعه کنند.

رئیس هیئت مدیره بانک ایران زمین در بخش دوم با اشاره به اشراف اطلاعاتی بازرسان گفت: بازرسان باید بر روی بخشنامه ها و اطلاعیه ها اشراف کامل داشته باشند تا بتوانند آنها را به کارکنان منتقل و در صورت نیاز به آنان یادآوری کنند.

محور سوم سخنان شایسته نقش بازرسی در جلوگیری از اشتباهات و مشکلات احتمالی بود و در بخش چهارم کشف تخلفات احتمالی بود.

شایسته در پایان گفت: این چهار محوری است که بازرسان باید عنایت ویژه ای به آنها داشته باشند تا بانک بتواند از مشکلات و مسائل بعدی جلوگیری کند.

علی آ عبداله عضو هیئت مدیره بانک ایران زمین در سمینار تخصصی بازرسان این بانک سخنان خود را در سه بخش تقسیم بندی کرد:
وی در بخش اول به ضرورت های بازرسی و شاخص های انتخاب بازرس اشاره کرد و گفت: حساسیت در این بخش بسیار زیاد است به دلیل اینکه بازرسین در حقیقت ورودی و خروجی بانک را بر مبنای مقررات مورد سنجش قرار می هند.

آعبداله در بخش دوم نیازهای مورد نیاز بازرسان را مورد توجه قرار داد و نکاتی را در این خصوص بیان کرد.

وی در بخش سوم سخنان به اثرات و اقدامات بازرسین در بانک پرداخت.

عضو هیات مدیره بانک ایران زمین، آموزش، نحوه بازرسی، اطلاع از شرایط بانک و اطلاع از شرایط روز را از اهم مسائل بازرسی دانست.
وی در انتها از بازرسین خواست با گزارشهای کامل و جامع خود کمیته انضباطی و بانک را جهت تصمیم گیری صحیح هدایت کنند.

حفظ استقلال و اقتدار بازرسان اولین اولیت آنهاست
قدیمی نایب رئیس هئیت مدیره بانک ایران زمین با اشاره به اهمیت عملکرد بازرسی و اثربخشی در امور بانک گفت: این موارد مورد توجه خاص مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره است.که نسبت به کار بازرسان حساسیت و نگاه خاصی دارند. این موضوع وظیفه بازرسان را سنگین تر می کند.

قدیمی حیطه فعالیت بازرس را وسیع دانست و افزود: عملکرد بازرسان باید به نحوی باشد که در روند پیشرفت و تعالی بانک موثر باشد و نظارت بازرسی بر همه ارکان بانک هم در صف و هم در ستاد وجود داشته باشد.

وی ایجاد کارگروه های تخصصی و تعامل بین بازرسان در جلسات و نیز برگزاری دوره های آموزشی با هماهنگی مدیریت آموزش در جهت ارتقا سطح علمی و تجربی بازرسان بسیار موثر دانست.

نائب رئیس هیئت مدیره بانک ایران زمین اقتدار و استقلال بازرسی را اولین اصل سلامت بازرسی دانست و گفت: بازرس زمانی که به شعب و ستادها مراجعه می کند، باید بدون هیچ مصلحت اندیشی مسائل را بررسی کند.

وی در همین راستا افزود: بازرسان با مدیران استانی خود تعامل کامل داشته و هماهنگ باشند. اما در نظر داشته باشند که تصمیم گیری آنها باید مستقل باشد.

قدیمی با تاکید بر اشراف اطلاعاتی بازرسان بیان داشت: بازرسان باید اولین افرادی باشند که بخشنامه ها و دستورالعمل ها را بررسی می کنند و باید اشراف کامل بر آیین نامه ها داشته باشند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به سمینار برگزار شده گفت: تشکیل دوره های این چنینی برای تعامل بیشتر و همدلی و انتقال تجربیات و تحلیل مسائل مربوط به بازرسی بسیار مهم است.

نایب رئیس هیئت مدیره بانک ایران زمین گفت: نوع تخلفات نسبت به گذشته فرق کرده است، پس بازرسان باید به روز باشند و در نحوه بازرسی ها باید به جایی برسیم که در کوتاه ترین زمان بیشترین بازدهی را داشته باشیم. برای این منظور کارگروههایی باید تشکیل شوند تا روند بازرسی ها کوتاه شود و کیفیت بازرسی ها افزایش یابد. که لازمه آن برگزاری گردهمایی بین بازرسین در استانها و بررسی مسائل بین خودشان است تا این تعاملات باعث افزایش اثر بخشی شود.

قدیمی با عنوان این مسئله که بازرس دنبال مچ گیری نیست، بلکه بازرسان باید به دنبال اصلاح روند امور باشند افزود: در مورد مسائل و موارد همکاران حساس باشید. بازرسان باید نسبت به مشکلات همکاران حساس باشند. در حین بازرسی برای تشویق همکاران نیز برنامه داشته باشید. بیماری همکاران، درگیرها و مشکلات همکاران را با حساسیت به مدیران انتقال دهید تا پیگیری های لازم صورت گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: