کد خبر: ۷۲۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
تعداد بازدید: ۳۴۰
رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:
رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان رسیدگی به جرایم انتخاباتی را مهم‌ترین اولویت دستگاه قضا در مقطع فعلی عنوان کرد.
دستگاه قضایی به دور از هرگونه مصلحت اندیشی به مجازات متخلفان انتخاباتی می‌پردازدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام  ابراهیم حمیدی با تحسین حضور گسترده و مشارکت عمومی مردم استان در انتخابات اظهار کرد: خوشبختانه عملکرد مطلوب تمامی نهادها و اعضای مرتبط در حوزه پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی منجر به برگزاری انتخاباتی پرشور توام با مشارکت حداکثری شد.

رییس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم تخلفات انتخاباتی استان ادامه داد: بدون شک به حداقل رساندن آسیب‌های برگزاری انتخابات هم در حوزه اجرا و هم در حوزه پیشگیری و نظارت یک ضرورت است که باید به‌دور از وابستگی‌ها و گرایش‌های حزبی و جناحی در دستور کار تمامی اعضا قرار گیرد.

او افزود: مهمترین نقطه قوت انتخابات حضور گسترده مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت بود که مردم سالاری را به معنای واقعی کلمه به عموم جهانیان ترسیم وارائه کرد.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم در حوزه مشارکت و هم در حوزه امنیت انتخابات ۲۹ اردیبهشت به بهترین نحو ممکن برگزار شد و تنها در حوزه سلامت انتخابات پاره‌ای از جرایم و تخلفات انتخاباتی به چشم خورد.

او گفت: مکانیسم‌های موجود اجرایی و نظارتی امکان ورود تخلفات و جرایم سازمان یافته در حوزه انتخابات را به حداقل می‌رساند لیکن تخلفات فردی و جزئی از سوی نهادهای متولی خصوصا توسط مجریان انتخابات به کرات از سوی مردم به دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی گزارش شد که همین میزان از تخلفات نیز تاسف برانگیز است.

این مسئول قضایی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی قاطعانه رسیدگی به موارد تخلف را مد نظر خود قرار خواهد داد و گزارشات واصله را پس از بررسی و راستی آزمایی در حوزه رسیدگی طرح موضوع خواهد کرد. همچنین هر فرد در هر جایگاهی اگر تخلف انتخاباتی از وی سر زده و پس از احراز جرم  مجرم بودن وی محرز شود، دستگاه قضایی برابر قانون و به دور از هرگونه مصلحت‌اندیشی به مجازات خاطیان پرداخته و در صورت احراز جرم به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

در پایان از اعضای این ستاد توسط رییس‌ کل دادگستری استان و رییس ستاد پیشگیری ازجرایم و تخلفات انتخاباتی تقدیر به عمل آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: