کد خبر: ۷۲۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
تعداد بازدید: ۴۷۹
کارشناس ارشد تغذیه و رژیم‌درمانی در مورد راه‌های کاهش رفلاکس در خانم‌های باردار گفت: «یکی از مشکلاتی که خانم‌های باردار درگیر آن هستند، رفلاکس یا همان سوزش سر دل است.
درمان غذایی سوزش سر دل در خانم های بارداراز مشکلات شایع دوران حاملگی می‌توان به سوزش سر دل اشاره نمود. برای کنترل این مشکل، خانم‌های باردار باید از مصرف غذاهای چرب، سرخ شده و پرحجم اجتناب کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین،سمیه عابدینی؛ کارشناس ارشد تغذیه و رژیم‌درمانی در مورد راه‌های کاهش رفلاکس در خانم‌های باردار گفت: «یکی از مشکلاتی که خانم‌های باردار درگیر آن هستند، رفلاکس یا همان سوزش سر دل است.

خانم‌های باردار باید نکاتی را برای کنترل این مشکل رعایت کنند».

وی در ادامه عنوان نمود: «بهتر است خانم‌های باردار غذا را خوب بجوند و آن را به آهستگی میل کنند، غذاها را در حجم کم و به دفعات زیاد میل کنند، از خوردن غذاهای چرب، چربی گوشت، پوست مرغ، سس‌های سفید، کره،‌ غذاهای سرخ شده در روغن، فست فودها و غذاهای آماده و همچنین شیرینی‌های خامه‌ای و ... تا حد امکان پرهیز کنند.

در یک وعده غذاهای پرحجم، پرچرب و پرپروتئین مصرف ننمایند، بهتر است تا جایی که امکان دارد، غذاهای مصرفی، آبپز، کبابی و بخارپز و لبنیات(dairy) مصرفی بسیار کم‌چرب باشد و از مصرف زیاد آبمیوه‌جات ترش از قبیل آب مرکبات و همچنین غذاهای اسیدی مثل آبلیمو و سرکه و همچنین غذاهای ادویه‌دار اجتناب نمایند.

سمیه عابدینی اظهار داشت: «خانم‌های باردار باید بدانند که نعنا باعث شل شدن دریچه معده می‌شود و بهتر است در دورانی که رفلاکس دارند، از آن استفاده نکنند. نوشابه‌های گازدار، چای پررنگ، قهوه، شکلات، کاکائو، سیر و پیاز باعث تشدید رفلاکس می‌شوند».

وی افزود: «احتمال دارد بعضی از غذاها در یکسری از افراد خاص باعث رفلاکس و سوزش سر دل شوند.

این افراد باید غذاهای تشدید کننده رفلاکس را حذف کنند. باید سعی کنند که همراه وعده‌های غذایی از مایعات استفاده ننمایند. این امر خود می‌تواند باعث تشدید رفلاکس شود.

یکی از عواملی که باعث تشدید رفلاکس می‌شود، یبوست(Constipation) است.

خانم‌ها باید تا جایی که می‌توانند یبوست را درمان کنند؛ از میوه، سبزی و غلات کامل استفاده نمایند تا باعث تشدید رفلاکس در آنها نشود.

بهتر است بعد از مصرف غذا، 3 تا 4 ساعت، از خوابیدن پرهیز کنند. خانم‌ها نباید لباس‌های تنگ بپوشند و باید از کشیدن سیگار مخصوصا بلافاصله بعد از غذا پرهیز کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: