کد خبر: ۷۲۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
تعداد بازدید: ۱۱۸۹
دبیر شورای عالی امنیت ملی:
نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از ظهر امروز با سخنرانی در هشتمین نشست مقامات عالی امنیتی ۹۵ کشور از پنج قاره جهان، تهدید تروریسم را همچنان در رأس تهدیدات امنیتی جامعه جهانی عنوان کرد.
سلاح داعش و النصره از سلاح‌های ارتش عراق و سوریه پیشرفته استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علی شمخانی در این همایش گفت: اگرچه قدرتمندترین گروه تروریستی یعنی داعش در طی دو سال اخیر روند رو به اضمحلالی داشته و اکثر مناطق تحت تصرف خود در عراق و بسیاری از مناطق تحت کنترل در سوریه را از دست داده است، اما این به مفهوم کاهش تهدید تروریستی در جهان نیست.

شکل، ماهیت و جغرافیای تروریسم دچار تغییر و تحول خواهد شد

او با بیان اینکه شکل، ماهیت و جغرافیای تروریسم دچار تغییر و تحول خواهد شد به بهره‌گیری شبکه تروریسم از زیرساخت‌های ارتباطات جهانی برای جذب، سازماندهی، آموزش و هدایت عناصر تروریست در کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: توسعه ظرفیت‌های سایبری و استفاده از ان برای افزایش پراکنش و اثرگذاری فعالیت‌های تروریستی، تهدیدی بسیار خطرناک و نیازمند عزم جهانی برای محدودسازی و مقابله موثر با ابعاد و شیو‌های نوین ان است.

تجارب ایران می‌تواند نقش مهمی برای مقابله با تروریسم داشته باشد

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تاثیرگذاری شکست نظامی تروریسم بر تحول در شیوه‌ها، ماهیت و ابعاد اقدامات تروریستی اظهار داشت: تجارب چند ساله جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تهدیدات نظامی، امنیتی و سایبری تروریسم می‌تواند نقش مهمی در تکمیل برنامه‌های جهانی برای مقابله با تروریسم داشته باشد. جذب و هدایت عناصر تروریست و جنگجویان خارجی از طریق شبکه اینترنت توسط داعش و جبهه‌النصره، ارتباط مستقیمی با  توسعه موقعیت این گروه‌ها وتسخیر سرزمین‌های مختلف در عراق و سوریه داشته است.

اسطوره‌سازی از قدرت تروریستی داعش باید سریع‌تر شکسته شود

شمخانی ادامه داد: هرگاه داعش موفق به پیشروی در تصرف مناطق بیشتری می‌شد، سیل عناصر جدیدی از تروریست‌ها برای پیوستن به داعش شکل می‌گرفت و متقابلا هرگاه این تغییرات به زیان داعش رقم می‌خورد، روند جذب کاهش یا متوقف می‌شد لذا این تجربه به ما آموخت که اسطوره‌سازی از قدرت تروریستی داعش که فضای سایبری نقش اثرگداری در آن داشته است باید سریع‌تر شکسته شود.

ریشه‌کنی تفکر تروریستی مستلزم اصلاح تفکرات انحرافی و افراطی است

او با بیان اینکه ریشه‌کنی تفکر تروریستی مستلزم از بین بردن زمینه‌های آن و اصلاح تفکرات انحرافی و افراطی است، تصریح کرد: از یک سو، باید کانون‌های تولید و ترویج و نشر تفکرات تروریستی را نشانه‌روی کنیم و آن را بخشکانیم و از سوی دیگر باید زمینه‌ها و عوامل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تکنولوژیکی آن را از بین برده و راه بازگشت و اصلاح عناصر فریب خورده را ایجاد و تقویت کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری وصول به یک درک مشترک و سیاست صحیح و جامع و همکاری دسته‌جمعی برای مقابله با پدیده تروریسم را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: این نشست فرصت مغتنمی برای تبادل تجربیات و ممانعت از ارائه آدرس‌ها و تحلیل‌های انحرافی توسط کشورهای حامی تروریسم است.

داعش به سیستم‌های پیشرفته ارتباطاتی و سلاح‌های نظامی دست یافته است

شمخانی افزود: داعش به سیستم‌های پیشرفته ارتباطاتی بر بستر سایبری، سلاح‌های پیشرفته نظامی و سلاح‌های کشتارجمعی دست یافته است که این موضوع به دلیل رفتار دوگانه و چندگانه برخی دولت‌های بد سابقه در حمایت از گروه‌های تروریستی رخ داده است.

سلاح داعش و النصره از سلاح‌های ارتش عراق و سوریه پیشرفته است

او تاکید کرد: سلاح‌هایی که امروزه توسط داعش و النصره و جریان‌های تروریستی مرتبط با آنها استفاده می‌شود، از سلاح‌های در اختیار ارتش سوریه و عراق پیشرفته‌تر است و این سلاح‌های اهدایی عمدتاً توسط برخی قدرت‌ها به گروه‌هایی تحت عنوان معارضه معتدل ارائه شده و سپس به دیگر تروریست‌ها واگذار می‌شود.

یک سازمان تروریستی بدون حمایت خارجی نمی‌تواند حیات داشته باشد

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه یک سازمان تروریستی بدون حمایت خارجی نمی‌تواند برای مدت طولانی دوام و حیات داشته باشد، ابراز داشت: سازمان تروریستی نیاز به منابع تغذیه مالی، تجهیزاتی و تسلیحاتی، ارتباطاتی و تبلیغاتی و مسیر امن تردد و جذب نیرو دارد و متاسفانه برخی از دولت‌ها به صورت مستقیم یا از طریق سازمان‌های پوششی، نیاز گروه‌های تروریستی را تامین می‌کند.

شمخانی یادآور شد: برخی کشورها مدعی استقلال و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و  مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی هستند اما صحنه میدانی حکایت دیگری را روایت می‌کند و این اصول شناخته شده از سدی آنان به راحتی زیر پا گذاشته شده و واکنش متناسبی هم در سطح بین‌المللی دیده نمی‌شود.

همکاری ایران و روسیه در سوریه به درخواست دولت سوریه است

او ورود مستشاری نظامی ایران به عراق در مبارزه با تروریسم را به درخواست دولت این کشور دانست و بیان کرد: همکاری مشترک ایران و ارتش روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه نیز به درخواست دولت این کشور صورت گرفته و نتیجه آن وارد کردن خسارت سنگین به تروریست‌ها، جداسازی صف مسلحان سوری از گروه‌های تروریستی و برقراری آتش‌بس با آنها بوده است و این مسیر ادامه خواهد داشت.

مداخله و تجاوز نظامی به عراق و سوریه زیرپا تضعیف حاکمیت ملی کشورهاست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مداخله و تجاوز نظامی به شمال عراق و اشغال شمال و شرق و جنوب سوریه را با زیرپا گذاشتن اصول شناخته‌شده نظام بین‌الملل و تضعیف حاکمیت ملی این کشورها عنوان کرد و گفت: نتایج تجاوز آمریکا و برخی از همپیمانانش به عراق و افغانستان و لیبی و اخیراً هم به یمن و سوریه، در معرض قضاوت شما مسئولان عالی امنیتی است.

عدم پیگیری راه‌حل سیاسی برای بحران‌های منطقه حاکمیت‌های ملی را تضعیف می‌کند

شمخانی با انتقاد از عملکرد ضعیف سازمان ملل برای حل بحران‌های منطقه، خواستار پایان دادن به سیاست‌های شکست خورده و خطرناک برخی دولت ها در سوریه، عراق، افغانستان و یمن شد و ادامه داد: اگر راه حل سیاسی برای بحران‌های منطقه دنبال نشود و بر طبل جنگ کوبیده شود، حاکمیت‌های ملی تضعیف شوند و خلأ حاکمیتی صورت می‌گیرد که طی آن بسترهای مناسبی برای فراخوانی هسته‌های خفته تروریستی به این مناطق، ایجاد می‌شود.

بزرگترین مسئولیت ما، برقراری صلح و امنیت است

او با اشاره به اینکه بزرگترین مسئولیت ما، برقراری صلح و امنیت با پیشگیری و مقابله با هر نوع تهدیدی است که جان انسان‌ها و امنیت و ثبات کشورهایمان را نشانه رفته است، اظهار داشت: ما همانطور که باید با تروریست‌ها بجنگیم، در قبال نجات افرادی که در دام ایدئولوژی شیطانی تروریست‌ها گرفتار شده‌اند هم مسئولیت داریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: آنچه امروز در سیاست دولت عراق در آزادسازی موصل یا در سیاست دولت سوریه در حلب مشاهده می‌شود، رعایت اصل حداقل خسارت ممکن برای غیرنظامیان و وادارسازی مسلحین به آتش‌بس است و نه گرفتن تلفات بیشتر که نمونه‌هایی از حاکمیت ارزش‌های انسانی و دینی در مسیر مبارزه با تروریسم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
درپاسخ به مشعل السلمی نجس وحشی، بی فرهنگ وبی شخصیت، رئیس پارلمان عربی
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست مشعل السلمی، رئیس پارلمان عربی درکاراست.
مشعل السلمی، رئیس پارلمان عربی درجنایت های آمریکایی ها وغربی ها شریک جرم است.
مشعل السلمی، رئیس پارلمان عربی درجنایت های صهیونیست ها شریک جرم است.
مشعل السلمی، رئیس پارلمان عربی درجنایت های تروریست های داعش شریک است.
مشعل السلمی، رئیس پارلمان عربی درجنایت های تروریست های سوریه شریک است.
مشعل السلمی، رئیس پارلمان عربی درجنایت های تروریسم، القاعده، طالبان، داعش، مخالفان سوریه، جبهه النصره، تکفیری ها ودیگرگروه های تروریستی شریک است.
مشعل السلمی، رئیس پارلمان عربی درجنایت سران عربستان سعودی، بحرین، امارات، اردون و ترکیه شریک است.
تمام تروریست های دنیا با کمک مالی کشورهای عربی نجس وحشی وارد کل منطقه خاورمیانه شده است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: