کد خبر: ۷۲۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
تعداد بازدید: ۴۱۹
سخنگوی دولت:
سخنگوی دولت گفت: بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ مقرر شد که میزان مستمری این خانواده‌ها به اندازه ۲۰ درصد حداقل دستمزد بشود با توجه به این حداقل بیمه در حد یک میلیون و ۳۵ هزار تومان است مثلا در حد ۱۸۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان به صورت متوسط باید این افزایش پیدا می‌کرد.
سبد غذایی پیش از ماه مبارک رمضان در میان خانوارهای نیازمند توزیع می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهاد دولت برای استفاده از یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در جهت تسهیلات ویژه اشتغال در روستاها در مجلس طرح شد و خوشبختانه با اکثریت بالا به تصویب رسید. امروز هم در مجلس جزییاتش مورد بحث قرار گرفت به جهت ابهاماتی که در ماده یک وجود داشت، مقرر شد که مجددا کمیسیون برنامه و بودجه آن را بررسی کند و انشاءالله در هفته آینده ما بتوانیم نسبت به رسیدگی کامل این لایحه در مجلس دست پیدا کنیم و نسبت به افزایش اشتغال در روستاها اقدامات اجرایی شروع شود.

سخنگوی دولت در مورد اینکه آیا در دولت دوازدهم حضور دارد یا خیر و اگر حضور داشتید سیاست‌هایی که در پیش می‌گیرید چیست؟ گفت: فکر نمی‌کنم که الان ضرورتی برای صحبت راجع به این مساله وجود داشته باشد. این صحبت شما من را به یاد سوال‌هایی که از بعضی کاندیداها که به وزارت کشور مراجعه کرده بودند تا در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند، می‌اندازد. اجازه بدهید دولت تشکیل شود بعد من در خدمت شما هستم.

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد اینکه دولت چه برنامه‌ای برای ماه رمضان دارد، گفت: غیر از آنچه که مثل سنوات دیگر تلاش می‌کردیم همه اقلام مورد نیاز مردم برای نیازمندی‌های ویژه ماه مبارک رمضان تامین کند و نظارت کافی بر قیمت‌ها داشته باشد حسب آن اقدامات هر فصل برای سبد غذایی خانوارهای تحت پوشش و نیازمند انجام اقداماتی انجام می‌دادیم با توجه به اینکه اردیبهشت ماه قرار بود این کار انجام شود برای اینکه شائبه انتخابات پیش نیاید ما آن را واسپاری کردیم به بعد از انتخابات و قبل از ماه مبارک رمضان و ظرف روزهای آینده این سبد غذایی با اقلام بیشتر به تناسب نیازهای ماه مبارک توزیع خواهد شد.

سخنگوی دولت در رابطه با سوالی راجع به اقدامات دولت برای خروج از رکود بازارمسکن گفت: التفات دارید آنچه که گفته شد در ارتباط مسکن در چارچوب مصوباتی بود که هیات وزیران داشت. ما در ارتباط با تکمیل پروژه مسکن مهر و مواردی که باقی مانده و کمکی که دولت باید انجام می‌داد، هزار میلیارد در سال گذشته برای کمک به تکمیل واحدهای مسکونی مهر داشته است که بیشتر برای تاسیسات و ارزان‌تر شدن قیمت تمام شده بوده است. در کنار افزایش سطح وام، دو مصوبه دیگر هم برای افزایش صد هزار مسکن روستایی و همچنین مصوبه‌ای برای افزایش مسکن حمایتی و اجتماعی در دولت وجود دارد که با توجه به مصوبات آنها را اجرایی خواهیم کرد.

او در مورد اعتراضات درباره روند راگیری و مشکلات آن گفت: یک بخش ناشی از کمیت قابل ملاحظه نسبت به انتخابات قبل است. در برخی از حوزه‌ها آنچه که وزیر کشور گزارش کرد تعداد صندوق‌ها در برخی شعبه‌ها بیش از یک مورد بود و آن تعدادی که در پایان باقی ماندند ناشی از یک نوع الزامی بود که وزارت کشور در جهت تامین نظر شورای نگهبان داشت. در سنوات گذشته اگر به خاطر داشته باشید کسانی که در آخرین ساعات باقی می‌ماندند دیگر درهای شعبه را می‌بستند و آنهایی که در صف می‌ماندند رای گیری به عمل می‌آمد منتهی در رای گیری روز ۲۹ اردیبهشت ماه نظر شورای نگهبان این بود که از ساعت ۱۲ شب حتی اگر ۱۲:۰۱ دقیقه باشد رای گرفته نشود و اگر گرفته شود، آن رای مخدوش است. حتی نگرانی برای ابطال آرای آن حوزه وجود داشت از این جهت وزیر کشور موضوع را مشروحا در هیات وزیران گزارش داد و نظرشان این بود که مایل بودند هیچ‌گونه شبهه‌ای برای بحث انتخابات به وجود نیاید.

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد یارانه‌های مستمری بهزیستی گفت: بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ مقرر شد که میزان مستمری این خانواده‌ها به اندازه ۲۰ درصد حداقل دستمزد بشود. با توجه به این حداقل در حد یک میلیون و ۳۵ هزار تومان است مثلا در حد ۱۸۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان به صورت متوسط باید این افزایش پیدا می‌کرد. چون یک بخشش را اینها دریافت می‌کردند منبعی که قانون گذار تعیین کرد برای جبران این سه برابر کردن از محل یارانه‌ها است بنابراین هر مقداری که کم بود تا رساندن به سقف  ۲۰۰ هزار تومان باید از محل یارانه‌ها عمل می‌کردیم که این مقداری را که برای تکمیل مستمری لازم می‌شد بیشتر از سه برابر نسبت به یارانه قبلی بود. چون ۷۱ هزار تومان به ۲۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و این را طبق قانون از همان ماه فروردین اجرایی کردیم و به همین ترتیب هم ادامه می‌یابد.

او افزود: سبدهای غذایی هم برای این خانواده‌ها همچنان ادامه دارد و امیدواریم در راستای سیاست‌های دولت در جهت توجه به اقشار کم درآمد حتی بتوانیم در آینده و در سال‌های دیگر نسبت به تقویت قدرت خرید این خانوارها اقدام کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
بله سبد کالای چندرغازی بصورت نمایشی بین یه سری اقشار مشخص توزیع میشود درست مثل 4 سال گذشته !
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: