کد خبر: ۷۲۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
تعداد بازدید: ۱۲۶۸۰۲
بهترین راه برای اینکه به حملات باج‌افزاری آلوده نشوید، آپدیت خودکار سیستم عامل است؛ همچنین بهتر است پیش از اینکه دستگاه و داده‌هایتان مورد هجوم یک حمله باج‌افزاری قرار بگیرند، از داده‌های خود بک‌آپ‌ بگیرید تا حتی در صورت حمله بتوانید آنها را بازیابی کنید.
بهترین راه مقابله با باج‌افزارهابه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا،حمله عظیم باج‌افزار واناکریپت در روز جمعه رایانه‌ها را در بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و شرکت‌ها در سراسر جهان فلج کرد، حمله‌ای که برخی معتقدند بزرگترین طرح اخاذی آنلاین تاریخ است. در این حمله باج‌افزار تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار رایانه آلوده شدند.

اگرچه واناکریپت بیشتر کامپیوتر شرکت‌ها را آلوده کرد، انواع دیگری از باج‌افزار هستند که به طور منظم کاربران در خانه را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در اغلب موارد، فایل‌ها توسط نرم‌افزارهای مخرب رمزگذاری شده و صاحب کامپیوتر یک پیام خواستار باج می‌بیند که در صورت عدم پرداخت باج، تمامی داده‌ها از بین خواهد رفت.

گزارش‌های مبنی بر چگونگی جلوگیری از حملات باج‌افزار و دیگر مشکلات نرم‌افزارهای مخرب نوشته شده است. در صدر این فهرست، قرار دادن امکان به‌روزرسانی خودکار برای سیستم‌های عامل کامپیوتر و تلفن است. هرکس که آخرین پچ‌های ویندوز ۱۰ را دریافت کرده بود، از این حمله اخیر در امان بود، در حالی که افراد بدون آخرین به‌روزرسانی آسیب‌پذیر بودند.

دیگر احتیاط بزرگ، گرفتن بک‌آپ (پشتیبان‌گیری) ‌ از اطلاعات است. اینکه به طور منظم از دستگاه‌های خود بک‌آپ بگیرید به شما بهترین امکان را می‌دهد که وقتی به باج‌افزاری آلوده شدید، کامپیوتر خود را بازیابی کنید.

 ‌زمانی که شما از تمام عکس‌های مهم و فایل‌های خود یک کپی داشته که آن را در یک فضای ابری و یا در یک هارد خارجی در خانه ذخیره کرده باشید، نیازی نیست که برای بازیابی اطلاعات خود باجی بپردازید. در عوض، می‌توانید تمام فایل‌های رمزگذاری‌شده و نرم‌افزارهای مخرب را پاک کنید و دستگاه خود را به حالت قبل از حمله برگردانید.

 در روزهای اخیر باج‌افزاری تحت عنوان واناکریپت (wannacrypt)‌ با قابلیت خودانتشاری در شبکه کشورها شیوع یافته که قربانی‌های بسیاری را در شرکت‌ها اساسی نیز داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: