کد خبر: ۷۱۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
تعداد بازدید: ۴۵۶
نماینده اعزامی رییس جمهوری به مناطق زلزله زده خراسان شمالی گفت: آسیب دیدگان این حادثه طبیعی در شهرها 60 میلیون ریال و در روستاها 50 میلیون کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد.
آسیب دیدگان زلزله خراسان شمالی ۵ تا ۶میلیون کمک بلاعوض می گیرندبه گزارش خبرداغ ، علی ربیعی یکشنبه در مناطق زلزله خراسان شمالی به ایرنا گفت: باید خانه هایی محکم و اصولی برای خانوارهایی که واحدهای مسکونی خود را از دست داده اند، ساخته شود.

وی با بیان اینکه تمامی خانه های روستایی این استان بیمه هستند افزود: از محل بیمه نیز برای هر واحد مسکونی روستایی 150 میلیون تامین می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: همچنین تلاش خواهیم کرد تا 200 میلیون ریال وام 15 ساله با کارمزد 4 درصد نیز برای هر واحد مسکونی تامین کنیم که این موضوع را در دولت مطرح خواهیم کرد و امیدوار هستیم موافقت شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون چادر به اندازه کافی برای اسکان موقت تامین شده است افزود: میزان خسارت در ستاد بحران در دست بررسی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه من طعم از دست دادن اقوام و نزدیکان در زلزله را چشیده ام گفت: 80 درصد از نزدیکان من در زلزله جان خود را از دست داده اند، من هم اکنون تلاش خواهم کرد تا مشکلات زلزله زده ها در این استان برطرف شود.

به گزارش ایرنا، زلزله ای شنبه شب با قدرت 5.7 ریشتری ساعت 22و 30 دقیقه و 58 ثانیه استان خراسان شمالی را لرزاند که مرکز کانون آن در شهر پیش قلعه حدفاصل2 شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود. شمار مصدومان زمین لرزه شنبه شب استان به بیش از 400 نفر رسید که دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.

استان خراسان شمالی شامل نواحی شمال خاوری ایران است که از دیدگاه زمین شناسی در پهنه ساختاری، رسوبی کپه داغ قرار دارد.

این منطقه از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار می گیرد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

مهم ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود 170 کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند. گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای 55 تا50 کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.

براساس آمارهای موجود درسده اخیر 13 زمین لرزه با قدرت بیش از 5.5 ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است که آخرین آن با قدرت 6.2 درجه درمقیاس امواج درونی زمین ریشتر بهمن سال 1375 بود که خسارات جانی و مالی فراوانی به دنبال داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: