کد خبر: ۷۱۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
تعداد بازدید: ۳۲۵
امور شهری شرکت عمران، آب و خدمات کیش اقدامات گسترده اي در جهت توسعه فضای سبز کیش در سال 95 انجام داده است.
اقدامات گسترده امور شهری كيش براي توسعه فضای سبز جزيره در سال 95به گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در طول سال 95 اقدامات گسترده ای در توسعه فضای سبز در جزیره کیش اعم از خاکریزی، بهسازی و آماده سازی، تهیه و کاشت گل های فصلی انجام شده است.

بنابر این گزارش، مساحت کل فضای سبز جزیره 514 هکتار است و 52 هکتار نیز مساحت چمن کاری و 19 هکتار گیاهان پوششی است.

برای آبیاری این مساحت در طول سال گذشته، 17 هزار متر به شبکه آبرسانی افزوده شد و 3 میلیون و 201 هزار و 589 متر مکعب  از پسآب تصفیه خانه ای و 771 هزار و 165 متر مکعب نیز از آب شیرین استفاده شده است. همچنین بدین منظور از چاه های کیش نیز 147 هزار و 600 متر مکعب آب استحصال شده است.

در همین مدت، در مجموع 10 هزار و 13 اصله درخت نخل، باگونیا و تابیبویا، 23 هزار و 574 اصله درختچه از قبیل گل کاغذی، ختمی، جاتروفا، تویتیا و لگنوم، 5 هزار و 650 متر پرچین، 2 میلیون و  883 هزار و 837 بوته گل فصلی شامل گل های اطلسی، آفتابگردان زینتی، آهار، جعفری، ختمی، دیجیتالیس، ستاره ای، شمعدانی و کالانکوآ و 14 هزار و 419 متر مربع گیاهان پوششی از جمله آلترنانترا، پاپیتال، پورتولاکاریا و ودلیا در پارک های ساحلی و داخل شهر، فضاهای عمومی، میادین، محوطه موزه و نماد کیش و بلوار هور کاشته شده است.

در همین مدت، 7 هزار و 47 متر مربع چمن کاری به پوشش تبدیل شده و 980 هزار و 900 متر مربع سمپاشی آفات گیاهی  و 297 هزار و 476 کیلوگرم کود دهی انجام شده است. هرس کاری درخت  و چمن، علف کشی، کودهی، دفع آفات، آبیاری و گلکاری جهت نگهداری فضای سبز کیش نيز از ديگر اقدامات انجام شده در جهت حفظ فضاي سبز اين جزيره است.

لازم به ذکر است، سرانه فضای سبز در جزیره کیش برای هر نفر 172 متر مربع و سرانه جهانی فضای سبز برای هر نفر 20 تا 25 متر مربع عنوان شده است

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: