کد خبر: ۷۱۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
تعداد بازدید: ۴۷۳
وزیر آموزش و پرورش:
وزیرآموزش و پرورش با اشاره به حضور معلمان در انتخابات و خلق حماسه دیگر گفت: در دولت یازدهم میانگین حقوق معلمان بیش از 100درصد افزایش یافته است.
میانگین حقوق معلمان در دولت تدبیر و امید بیش از 100درصد افزایش یافت / مسئله معیشت معلمان جدی استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، «فخزالدین دانش آشتیانی» شامگاه شنبه در همایش «معلم، تولید و اقتصاد دانش بنیان» که با حضور رئیس جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: آموزش و پرورش بخش سرمایه ای و نه بخش مصرفی است، توسعه همه جانبه به اصلاح مدرسه استوار است، آموزش‌و پرورش پویا و روزآمد یعنی جامعه توانمند و جامعه توانمند یعنی سیاست، اقتصاد و فرهنگ توانمند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش جدید آموزش و پرورش سکوت نیست، بلکه درتحول است، کودکان، نوجوان و جوان امروز نمی تواند از جهان جدید بگذرد، باید بشناسد و در آن زندگی کند و تعلق خاطر به آینده، سرزمین و فرهنگ خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدرسه ثابت در جهان متغیرغیرممکن است، گفت، ما نیاز به مدرسه متحول در جهان دستخوش تغییرداریم. وی افزود: آموزش خلاق یعنی اولویت دادن به پرورش در برابرآموزش، یعنی تقویت دانش آموزبه مثابه شهروند قادر به ارتباط با جهان پیرامون، مدرسه ما باید بتواند انسان‌های متفکر، پرسشگر، متعهد، انتخابگر و مشارکت جو تربیت کند.

دانش آشتیانی بیان کرد: ظاهر سازی در تربیت نه تنها مفید است بلکه خطرناک نیز است، آموزش وپرورش باید مدرسه محور شود اما نه مدرسه القائات، تک گویی. اینگونه مدرسه متناسب با شان جمهوری اسلامی، رهبری و انقلاب نیست، مدرسه ما مدرسه اخلاق، گفت‌وگو، دین باوری ونه دین نمایی است.

وی ادامه داد: مدرسه باید پناهگاه دانش آموز نه گریزگاه آن باشد، محل کشف استعدادها نه محل هدر رفتن استعدادها باشد، آموزش وپرورش برای رسیدن به این نقطه، تنگناهایی دارد، اقتصاد آموزش و پرورش هنوز مسئله است، مسئله بودجه و اعتبارات آن مهم است، به خوبی می دانیم که مسئله معیشت معلمان و مربیان جدی است ، توسعه همه جانبه ایران یعنی در درجه نخست توسعه سرمایه اجتماعی و فرهنگی است و این نیز در درجه اول به معنی توسعه کیفی و کمی آموزش و پرورش است‌، دولت تدبیر و امید می تواند امروز و در آینده توسعه ایران را بیش از هرجا در آموزش و پرورش ببیند.

دانش آشتیانی افزود: میانگین افزایش حقوق معلمان به بیش از 100 در صد افزایش یافته است که این افزایش با تراز معلمان فاصله دارد، در دولت یازدهم در حوزه ساخت و ساز نیزپنج میلیون مترمربع در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: با حمایت خیران مدرسه ساز تا کنون 38 درصد از فضای جدید آموزش و پرورش توسط خیران مدرسه‌ساز تحقق یافته است، در خصوص پوشش پیش دبستانی نیز در سال 92-93 تحصیلی 38.21 درصد بوده است که این آمار در سال 94-95 به 57.1 درصد رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
كمناتللي
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
0
ازگل بددك و پوز دست بردار از سر معلم . برو به قاچاقت بپرداز . بي صفت از حقوقهاي كلان بقيه هم بگو. بگو با اين ادعا يي كه ميكنني معلم چقد ميگيره بقيه چقد .
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: