کد خبر: ۷۱۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
تعداد بازدید: ۴۷۵
مشاور رییس جمهور در بازديد از پروژه هاي اجرا شده در جزیره هندورابی از احداث دو شهرك علمي تحقيقاتي در اين جزيره خبر داد.
ايجاد دو شهرك علمي تحقيقاتي در جزيره هندورابيبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دبير شورايعالي مناطق آزاد در سفر به هندورابي از بخش هاي مختلف فرودگاه شامل باند، برج مراقبت و ترمینال مسافری جزیره هندورابی بازدید کرد. وي همچنین در بازديد از بندرگاه این جزیره دستور داد تا شرایط برای پهلو گیری کشتی های لندینگ کرافت در جزیره هندورابی فراهم شود.  

 دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره اجرای پروژه های زیر ساختی در این جزیره گفت: خوشبختانه باند فرودگاه هندورابی برای پذیرش هواپیما آماده شده و بندرگاه اين جزيره هم تکمیل و عملیاتی شده است.  

 دكتر تركان افزود: سازمان منطقه آزاد کیش برای احداث جاده و مسیرهای دسترسی از فرودگاه به هتل و طراحی سایر مسیرها دست به کار شده و برخی از این مسیرها در مرحله اجرای مناقصه است و به زودی مراحل اجرایی خود را آغاز خواهد کرد.  مشاور رییس جمهور در خصوص ایجاد دهکده های اقامتی و گردشگری و نیز شهرک های علمی ـ تحقیقاتی ـ فناورانه در جزیره هندورابی گفت: اولین دهکده اقامتی در این جزیره که مربوط به کارکنان منطقه آزاد کیش خواهد بود با عنوان "خانه سبز" با رعایت ملاحظات زیست محیطی در این جزیره احداث می شود. هم چنین توسعه کسب و کارهای مرتبط با پژوهش و فناوری نیز در هندورابی با جدیت دنبال شده و قرار است دو شهرک علمی ـ تحقیقاتی در هندورابی ساخته شود و شرکت های فعال در این حوزه بتوانند قطب جدیدی از پژوهش های علمی در کشور را در جزیره هندورابی تاسیس کنند.

 دكتر ترکان درباره رسیدگی به وضعیت بومیان جزیره هندورابی هم گفت: سازمان منطقه آزاد کیش مشکلات مربوط به تامین آب شیرین و برق را برای ساکنان جزیره فراهم کرد و در حال حاضر کمبودی در این زمینه وجود ندارد. همچنین تلاش می کنیم تا بومیان این جزیره در کسب و کار مرتبط با شیلات و صیادی در هندورابی فعال شوند و با ایجاد یک بازار ماهی و محصولات شیلاتی،  سوغاتی نیز از هندورابی به گردشگران ارائه کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص جابجایی توده عظیمی از مرجان های جزیره هندورابی هم گفت: در زمان ساخت موج شکن در این جزیره تعداد 50 هزار مرجان توسط یک تیم خبره غواصی از مکان فعلی بندرگاه به بخش دیگری از جزیره هندورابی منتقل شدند. تلاش همکاران ما در سازمان منطقه آزاد کیش حفاظت همه جانبه از این گونه دریایی و زیست محیطی بود که پس از جابجایی این مرجان هنوز تیم های متخصص شرایط جدید مرجان ها را مورد بررسی قرار می دهند و مراقبت از آنها بر اساس رویه ها و قواعد زیست محیطی ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: