کد خبر: ۷۱۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
تعداد بازدید: ۴۱۰
محققان موفق به کشف پروتئینی شده اند که همچون محافظی در برابر سرطان و HIV عمل می کند.
کشف پروتئین محافظ بدن در مقابل سرطان و اچ آی ویبه گزارش خبرداغ به نقل از  مهر،تیمی از محققان آمریکایی پروتئینی را کشف کرده اند که می تواند به موثرتر شدن واکسیناسیون ها کمک کرده و محافظی در برابر سرطان، HIV و آنفولانزا باشد.

محققان دانشگاه بوستون، پروتئین موسوم به PorB که در خارج از باکتری (نایسریا مننژیتیدیس) یافت می شود را پالایش کرده و از آن به عنوان ابزاری برای ایجاد یک واکنش واکسیناسیون بهتر استفاده کردند.

 معمولا واکسن ها یا موجب افزایش میزان تولید آنتی بادی می شوند یا می توانند با تحریک سلول های موسوم به سلول های سیتوتوکسیک T به طور مستقیم عامل مهاجم را نابود کنند. در این مورد، پروتئین بسیار عملکرد منحصربفردی داشته و می تواند هر دو کار را انجام دهد.

این یافته ها نشان می دهد که این پروتئین تنها به شناسایی بدن و مقابله با عفونت های باکتریایی کمک نمی کند بلکه احتمالا به بدن در استفاده از مکانیسم خودش یرای مقابله با بیماری های نظیر سرطان، آنفولانزا و HIV قبل از اینکه بتوانند به بدن برسند نیز کمک می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: