کد خبر: ۷۱۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
تعداد بازدید: ۲۱۱
توافق وزرای خارجه شرکت‌کننده در نشست آتن؛
وزرای خارجه شرکت کننده در «اجلاس ده تمدن کهن جهان» در آتن (یونان) طی بیانیه‌ای در پایان این اجلاس، تصمیم گرفتند که «مجمع تمدن های کهن» (ACForum) بعنوان بستری برای گفت‌وگو و همکاری فرهنگی بین دولت‌های عضو، تشکیل شود.
به گزارش «مجمع تمدن‌های کهن» تشکیل می‌شودخبرداغ به نقل از  ایلنا، در بیانیه تشکیل این مجمع، وزرای خارجه دول‌ های شرکت کننده با اشاره به چالش های به سرعت در حال تغییر و پیچیده‌ای که جهان با آن روبروست، مانند تروریسم، افراط گرایی، رادیکالیسم، خشونت، تبعیض نژادی، بیگانه ستیزی و سایر اشکال نابردباری ها، قویا روابط دوستانه و گفتگوی مداوم بین کشورها و نیاز به همکاری بین المللی و تفاهم بعنوان ابزاری برای رسیدگی به چالش های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را تشویق و بر دیپلماسی فرهنگی و تمدنی بعنوان یک قدرت نرم و هوشمند و نیاز به ارتقاء گفتگوی تمدن ها از طریق ارتباط مداوم و همکاری، تاکید کرده اند.  

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به نمایندگی از تمدن کهن ایران زمین در این اجلاس مهم شرکت و سخنرانی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: