کد خبر: ۷۱۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
تعداد بازدید: ۱۷۳
سیدحسن خمینی:
یادگار گرامی امام با تأکید بر نقش مردم در حل مشکلات کشور، گفت: هرچه ما بتوانیم تمرکز را از مرکزیت کم کنیم و حوزه اختیارات را به شوراها دهیم، از جهت توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی موفق‌تر هستیم.
انتخابات شوراها نباید در فضای انتخابات ریاست جمهوری گم شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) گفت: پیامبر می‌فرمایند بعد از ایمان به خدا، کاری بهتر از دوستی با مردم نیست. اگر کسی به عمق این کلام دقت کند اتفاق بسیار بزرگی در این جمله کوچک افتاده است.

یادگار امام با تأکید بر اینکه همه هویت انسان به اجتماعی زیستن است، تصریح کرد: برخی گفته‌اند فصل ممیز انسان ناطق بودن و برخی گفته‌اند اراده است. یکی از تمایزهای انسان این است که اجتماعی و مدنی بالطبع است.

او اظهار داشت: شرط مهم اینکه ما بتوانیم در جامعه با هم زندگی کنیم خیرخواهی برای یکدیگر است. هیچ اجتماع و نهاد کوچک و بزرگی بر اساس کینه شکل نمی‌گیرد و اگر چنین ویژگی‌هایی در نهادی باشد نابود می‌شود؛ همچنان که اگر یک خانواده براساس محبت شکل نگیرد فرومی‌پاشد.

سیدحسن خمینی گفت: هرچه دوستی با مردم را توسعه دهیم وحدت ملی را بالا بردیم و هرچه وحدت ملی را بالا ببریم قدرت ملی را بالا بردیم. قدرت ملی تابعی از محبت و شفقت است. شرط حیات یک جامعه این است که محبت در آن باشد و اقوام و گروه‌های مختلف نسبت به هم محبت داشته باشند.

او افزود: نکته دیگری که ما در جامعه دیدیم این است که همه می‌گفتند خرد جمعی از فردی بهتر است. مسئولان و نهادها هرچقدر هم دلسوز باشند، خود مردم مشکلات و راه‌حل‌ها را بهتر می‌فهمند. اما علیرغم اینکه این حرف را همه می‌گفتیم و می‌گفتند، ایمان به این جمله نبود و تصور می‌کردیم شوراها نمی‌تواند موفق باشد. امروز تجربه «شوراها» تجربه بسیار موفقی است.

یادگار امام ادامه داد: قطعا اگر شوراها نبودند امکان تخصیص این میزان اعتبار هم نبود. ما امروز تحولات بزرگی را در شهرها می‌بینیم که مدیون عملکرد شوراها است اما اشکالات را همواره باید دید و اصلاح کرد. شوراها ایمان به این گزاره که «کار مردم را به خودشان بسپاریم» فراهم کرد.

او بیان کرد: از امتیازات امام نسبت به سایر رهبرهای جهان این است که جز از مسیر مردم، حضور مردم و توانمندی مردم به حل مشکلات نمی‌اندیشید و پایه و اتکای اقتدار نظام را بر دوش مردم می‌گذاشتند. دائما هم این جمله را تکرار می‌کردند که کارهای اقتصادی و... را به خود مردم واگذار کنید.

سیدحسن خمینی گفت: معمولا تا کسی تصدی پیدا می‌کند احساس نوعی مالکیت نسبت به مسأله و نوعی قیمومیت نسبت به جامعه پیدا می‌کند در حالی که خود مردم بهتر می‌دانند باید چه کسی را انتخاب کنند. خود انتخابات چون افراد باید رأی مردم را بگیرند عاملی است که تلاش بیشتری کنند.

او تأکید کرد: من فکر می‌کنم در جامعه مدرن و بدون مشکلی که ما در آینده برای خود تصویر می‌کنیم هرچه بیشتر باید نقش شوراها پر رنگ شود. هرچه ما بتوانیم تمرکز را از مرکزیت کم کنیم و حوزه اختیارات را به شوراها دهیم، از جهت توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی موفق‌تر هستیم. باید باور کنیم که هیچ کدام ما دلسوزتر از خود مردم نیستیم. هیچ کدام ما تواناتر از مجموعه جامعه برای حل مشکلات خودش نیستیم. تمام کشورهای پیشرفته کشورهایی هستند که شوراها و شهرداری‌ها در آنها نقش پررنگ‌تری دارند.

 به نقل از جماران، یادگار امام در پایان گفت: در شهرهای بزرگ، انتخابات شوراها نباید در فضای انتخابات ریاست جمهوری گم شود و رسانه‌ها و صاحبان فکر، قلم و سخن باید مردم را نسبت به این موضوع حساس حساس نگه دارند و مردم نسبت به این امر که از افتخارات جمهوری اسلامی شده با حساسیت بیشتر برخورد کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: