کد خبر: ۷۱۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
تعداد بازدید: ۲۱۳
جهت تامین نظر شورای نگهبان؛
بنابر مصوبه مجلس شورای اسلامی که به منظور تامین نظر شورای نگهبان به تصویب رسید، قانون وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اصلاح شد و بر اساس این اصلاحات، آرای صادره از مراجع قضایی درباره رسیدگی به شکواییه داوطلبان بعد از تأیید صحت انتخابات تأثیری در نتیجه آن ندارد.
آرای صادره مراجع قضایی در پی شکواییه داوطلبان شوراها تأثیری در نتیجه انتخابات نداردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اعاده شده از شورای نگهبان، اختصاص داشت، تبصره ۳ الحاقی به ماده ۶۱ این قانون را اصلاح کردند.

بر اساس این مصوبه، آرای صادره از مراجع صالح قضایی در اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی در خصوص رسیدگی به شکواییه داوطلبان بعد از تأیید صحت انتخابات و اعلام نتیجه منطبق بر مواد ۵۵ و ۵۶ این قانون، تأثیری در فرآیند و نتیجه انتخابات ندارد.

همچنین در جزو دوم بند (الف) ماده ۲۸ قانون موضوع ماده ۸ عبارت «اعضای هیأت مدیره اتحادیه‌های صنفی و هیأت رییسه اتاق اصناف» جایگزین عبارت «روسای مجامع صنفی» می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: