کد خبر: ۷۱۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
تعداد بازدید: ۲۴۵
در تذکر قانون اساسی مطرح شد؛
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اخطاری خواستار تعیین شاخص‌های رجل سیاسی و مدیر و مدبر بودن شد.
انتقاد کواکبیان از ردصلاحیت نمایندگان مجلس از سوی شورای نگهبانبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مصطفی کواکبیان در اخطاری با استناد به اصول ۶۷ و ۱۱۵ قانون اساسی، به موضوع تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شورای نگهبان اسامی احراز صلاحیت‌شدگان را اعلام کرد که همه باید به آن تمکین کنند. 

او با اشاره به برگزاری جلسات غیرعلنی روز گذشته و امروز مجلس اظهار داشت: کلاً دو جلسه علنی تا انتخابات داریم. بنابراین پس از برگزاری انتخابات دولت باید لایحه جامع انتخاباتی را به مجلس ارائه کند و مصوبات مجمع را هم دریافت کنیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: شورای نگهبان نیز باید بر اساس سیاست‌های کلی انتخاباتی مصادیق و شاخص‌های رجل سیاسی و مدیر و مدبر بودن را اعلام کند. 

کواکبیان با اشاره به اصول قانون اساسی تصریح کرد: همه ما بر اساس اصل ۶۷ قانون اساسی سوگند یاد کردیم که از حقوق ملت و قانون اساسی دفاع کنیم. اما وقتی از حقوق خودمان نتوانیم دفاع کنیم، چطور می‌خواهیم از حقوق ملت دفاع کنیم. 

او در پایان اعلام کرد: از قوه مجریه کسی که ۳۰ سال سابقه داشته، رجل سیاسی محسوب می‌شود. از قوه قضاییه و شهرداری نیز همینطور اما پنج نفر از نمایندگان مجلس کاندیدا شدند و هیچکدام رجل سیاسی شناخته نشدند. لطفاً شاخص‌های رجل سیاسی را مشخص کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: