کد خبر: ۷۱۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
تعداد بازدید: ۱۹۳
حسن روحانی در قزوین:
رییس‌‌جمهور گفت: از وجود فضای امن در کشور و شرایطی که بعد از توافق هسته‌ای در حوزه تسهیل کسب و کار و صادرات و واردات ایجاد شده، می‌توان برای افزایش تولید و پیشرفت سراسر کشور و اشتغال جوانان استفاده کرد.
عده‌ای دنبال دلسرد کردن مردم‌ هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و زیربنایی قزوین گفت: باید از فضایی که امروز برای کشورمان بوجود آمده، حداکثر استفاده را به عمل آوریم.

رییس‌ جمهور خاطرنشان کرد: در شرایط بعد از توافق هسته‌ای، کسب و کار آسان‌تر و صادرات راحت‌تر و واردات مواد اولیه نیز تسهیل شده و کشتی‌های بزرگ می‌توانند در بنادر کشورمان، پهلو بگیرند و به‌راحتی می‌توانیم محصولات خود را به خارج کشور صادر کنیم.

روحانی با بیان اینکه در آغاز دولت یازدهم صنایع پتروشیمی تحت تحریم قرار داشت، اظهار داشت: در آن دوران انبارها و حتی محوطه واحدهای پتروشیمی، انباشته از محصولات تولیدی بود و دیگر فضایی برای تولید محصول جدید وجود نداشت و بنابراین فعالیت واحدهای تولیدی تقریباً به حالت نیمه تعطیل در آمده بود.

رییس‌ جمهور افزود: امروز شرایط مناسبی برای تولید و صادرات بوجود آمده و باید از آن استفاده کرده و همدیگر را کمک کنیم اما متأسفانه عده‌ای نه تنها از این شرایط جدید استفاده نمی‌کنند بلکه به‌نحوی دنبال دلسرد کردن مردم هستند.

روحانی تصریح کرد: روزهای آینده و فرصت‌های پیش‌رو، برخی حقایق را که تاکنون به مردم نگفته‌ام، خواهم گفت چگونه برخی به‌جای کمک به ملت و پیشرفت ایران، ‌هر روز سنگ‌اندازی کردند اما ملت ایران مقاومت، قدرت و ایستادگی به خرج داده و بدون اعتنا به بوق‌ و تبلیغات ناصحیح، کار خودشان را انجام دادند.

رییس‌‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز در استان قزوین، طرح هایی با هزینه یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار شدند و همه باید از ایجاد اشتغال برای جوانان خوشحال باشیم.

روحانی افزود: واحدهای تولیدی که در ماه‌های قبل افتتاح شده و روزهای آینده نیز به بهره‌برداری خواهند رسید، به معنای امیدبخشی در کشور است.

رییس‌‌جمهور با بیان اینکه کشورمان از توان فراوان در نیروی انسانی و مواد اولیه برخوردار است، گفت: در دولت یازدهم به میزان تولید مواد پتروشیمی، حدود ۹ میلیون تن افزوده شده که ارزش آن بالغ بر ۵.۵ میلیارد دلار است و امروز از حرکت و شتاب خوبی در صادرات غیرنفتی و تولید نفت و گاز، صنایع مختلف‌ و معادن برخوردار هستیم.

روحانی با اشاره به وعده‌های دولت تدبیر و امید به مردم استان قزوین، اظهار امیدواری کرد، تا پایان دولت یازدهم بسیاری از این وعده‌ها جامه عمل بپوشد.

رییس‌‌جمهور افزود: امیدوارم خط سوم راه‌آهن از تهران به قزوین و راه‌آهن قزوین به رشت تا پایان این دولت به بهره‌برداری برسد و متعاقب آن راه‌آهن رشت، آستارا که ایران را به روسیه، قفقاز و اروپا متصل می‌کند، آغاز گردد.

روحانی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه آب و آبیاری نوین، گفت: تا پایان دولت‌یازدهم، ۲۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش شیوه‌های نوین آبیاری قرار می‌گیرند. همچنین انتقال آب سد طالقان به شهرهای مختلف قزوین از آرزوهای مردم این دیار است و امروز باید همگان از حرکت بزرگی که در کشور برای عمران و آبادانی شروع شده، خوشحال باشیم.

رییس‌ جمهور خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۱۱ واحد نیمه فعال در استان از تسهیلات بانکی استفاده کردند و در سال جدید این روند، سرعت بیشتری خواهد گرفت.

روحانی با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال برای جوانان، گفت: اشتغال‌زایی کاری بسیار سخت و پیچیده است، تنها ۵ کشور در دنیا هستند که می‌توانند سالانه بیش از ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کنند، چراکه ایجاد شغل به سرمایه‌گذاری عظیمی نیاز دارد و برای این منظور باید سرمایه داخلی، خارجی و فناوری جدید، جذب شود. با این وجود در سال ۹۵، مجموعاً ۶۳۰ هزار شغل خالص در کشور ایجاد شد و این رقم قابل ملاحظه‌ای است که البته کافی نیست و باید بیشتر تلاش کنیم و خودمان را برای ایجاد اشتغال‌ بیشتر، آماده کنیم و در این راه باید همه مردم، دستگاه‌های تبلیغاتی و مجلس دست به دست هم بدهیم و بتوانیم در مسیر پیشرفت، تولید ملی و اشتغال، حرکت کنیم.

رییس‌‌جمهور با تأکید بر اینکه حضور ملت ایران برای اعلام اراده و مطالبات‌شان از اهمیت بسزایی برخوردار است، تأکید کرد: مردم هم باید با زبان و هم با عمل و رأی خود مطالباتشان را به مسئولان اعلام کنند که دنبال چه مسیری هستند.

رییس‌جمهور با اشاره به  اینکه انتخابات فضا و فرصتی است که مردم نظر و راهشان را بیان می‌کنند، گفت: آنچه امروز داریم و به دست آورده‌ایم، در سایه انتخاب مردم سال ۹۲ است. اگر مردم سال ۹۲، راه تعامل سازنده با دنیا را انتخاب نکرده بودند، امروز تولید و صادرات نفت کشور، صنایع پتروشیمی و تولیدات صنعتی و معدنی و کشاورزی کشور وضعیت دیگری داشت.

روحانی با تاکید بر اینکه انتخابات برای سرنوشت کشور خیلی مهم است، افزود: این روزها بزرگترین وظیفه ما این است که همه مردم را تشویق به رفتن پای صندوق رای و اعمال نظر و انتخابشان در میان کاندیداها کنیم. انتخابات برای مردم،  روزی تعیین کننده برای کشورشان، آینده فرزندانشان، سرنوشت منطقه و سرنوشت روابط ما با دنیا است.

رییس‌جمهور اظهار امیدواری کرد تا در روزهای آینده همه بانشاط و شاداب، با تشویق دیگران به استفاده از فرصت اعمال نظر و رای شان، بتوانیم انتخابی با شکوه و حماسه ای بزرگ تر از سال ۹۲ بیافرینیم.

روحانی در ابتدای این مراسم در هنگام افتتاح ۱۵ طرح صنعتی و زیربنایی در سطح استان قزوین با بیان اینکه مایه مباهات است که شاهد هستیم همه روزه مردم ایران در استان‌های مختلف برای ارتقای تولید و بهره گیری و صیانت از ثروت ملی شان تلاش و زمینه را برای اشتغال جوانان عزیز آماده می‌کنند، اظهار داشت: این خبر خوشحال کننده‌ای است که شنیدیم در حالیکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۹۲ حدود ۲۱ هزار هکتار از اراضی قزوین به شیوه های آبیاری مدرن تجهیز شده و در مدت فعالیت این دولت نیز تقریبا معادل همان مقدار از اراضی کشاورزی به سیستمهای نوین آبیاری مجهز می شوند.

رییس جمهور همچنین پس از افتتاح پروژه های گازرسانی در قزوین، تصریح کرد: شرکت ملی گاز در سه سال و نیم سپری شده از فعالیت این دولت، کار بسیار بزرگ و افتخارآمیزی انجام داده است. در حالی که از ابتدای تاسیس شرکت گاز تا پیش از این دولت، به حدود ۹ هزار روستا گازرسانی شده بود، در این دولت به حدود ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده است.

روحانی با اشاره به افتتاح پروژه‌های ارتباطاتی در استان قزوین گفت: در دولت یازدهم اقدامات بسیار بزرگی در زمینه وسایل ارتباطی و اتصال روستاها به اینترنت انجام شده است. امروز موضوع ارتباطات و فناوری اطلاعات، تنها بر موضوع ارتباطات متمرکز نیست و مساله اشتغال و ایجاد تحرک در جامعه مطرح است. البته در استفاده از هر وسیله و فناوری جدید باید به فرهنگ استفاده از آن نیز توجه کرده و استفاده صحیح از آن را به جوانان آموزش داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: