کد خبر: ۷۱۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲
تعداد بازدید: ۲۳۳
دادستان کل کشور گفت: تمام روزنامه هایی که دولتی هستند و یا از بودجه عمومی استفاده می‌کنند باید در چارچوب قانون به همه نامزد وقت بدهد و نمی‌توانند فقط یک نامزد را پوشش دهند.
اخبار روزنامه‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند نباید تبلیغاتی باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام منتظری در برنامه نگاه یک درباره آخرین اخبار کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات گفت: کمیسیون بموجب قانون وظیفه نظارت دارد که ترکیبی از نیروهای دولتی، قضایی و مجلس است.

دادستان کل کشور بر لزوم تعیین چارچوب مشخص برای تبلیغات و نحوه استفاده از خدمات دولتی تاکید کرد و افزود: چون انتخابات ریاست جمهوری سراسری است، قانونگذار سعی داشته با هزینه کم استفاده بهتری در معرفی نامزدها انجام شود.

او با بیان اینکه خوشبختانه زمینه استفاده عادلانه و منصفانه در قانون پیش بینی شده است، اظهار کرد: کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری باید چارچوب مشخصی در استفاده از فضای صداوسیما و سایر رسانه‌های نوشتاری، گفتاری و فضای مجازی تعیین کند. در جلسه قبل چارجوب استفاده از صدا سیما مشخص شد و امرور راجع استفاده از فضای رسانه‌های مکتوب حرف زدیم.

عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برخی رسانه‌های مکتوب متعلق به دولت هستند یا از سرمایه دولتی استفاده  می‌کنند که باید در اختیار نامزدها قرار گیرند تا بصورت مساوی و برابر از آنها استفاده شود.

منتظری با بیان اینکه در جلسه امشب کمیسیون تبلیغات در مورد چگونگی استفاده از روزنامه‌های دولتی و روزنامه‌هایی که از بودجه دولتی بهره‌مند هستند، بحث شد، گفت: تمام روزنامه هایی که دولتی هستند و یا از بودجه عمومی استفاده می‌کنند باید در چارچوب قانون به همه نامزد وقت بدهد و نمی‌توانند فقط یک نامزد را پوشش دهند. اخبار بعضی کاندیدا که بیشتر گفته می شود و بیشتر در اخبار هستند باید در حد خبر باشد اما نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد. نحوه نشر خبر و نحوه تیتر نباید به گونه‌ای باشد که تبلیغ باشد. در صدا سیما هم باید فقط خبر زده شود تا از این امکانات برای تبلیغ استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: