کد خبر: ۷۱۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
تعداد بازدید: ۳۱۷
روزنامه‌های امروز (دوم اردیبهشت ماه) با توجه به دو رویداد مهم، احراز صلاحیت کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری و تصمیم‌گیری درباره زنده یا ضبطی بودن مناظره‌های نامزدها، تیتر نخست خود را به این دو موضوع اختصاص داده‌اند.
زنده یا مرده؟/ روزنامه‌ها تحت‌تاثیر مناظره‌های انتخاباتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، روزنامه «اعتماد» تیتر نخست «کارزار ۱ با ۳» را انتخاب کرده و تحلیلی در این راستا آورده است:

«جدال سیاسی حسن روحانی برای تمدید دولتش با جبهه سه نفره ابراهیم رییسی، قالیباف و میرسلیم آغاز شد. اسحاق جهانگیری همراه او تا روز پیش از انتخابات خواهد بود و مصطفی هاشمی طبا احتمالا موضع میانه خواهد داشت.»

روزنامه «اعتماد» در این شماره بسته تحلیلی درباره انتخابات و کاندیدای نهایی تهیه کرده و در این بسته به پیشینه شش کاندیدای نهایی و میزان رأی‌ آوری رقبای روحانی پرداخته است.

روزنامه «اعتماد» همچنین عکس نخست خود را به نامزدهای تایید صلاحیت شده اختصاص داده و در این عکس روحانی، جهانگیری و هاشمی‌طبا را کنار هم و در برابر قالیباف، رییسی، میرسلیم نشان داده است. 

روزنامه «جمهوری اسلامی» تیتر نخست «آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با احراز صلاحیت شش کاندیدا» را انتخاب کرده و به احراز صلاحیت شش نفر از نامزدها توسط شورای نگهبان در پنجشنبه شب گذشته اشاره دارد.

روزنامه «قانون» تیتر یک «دو قطبی ۶ نفره» را انتخاب کرده و در همین راستا عکس نخست خود را به روحانی، جهانگیری و هاشمی طبا که در یک سمت و همچنین قالیباف، رییسی و میرسلیم که در سمت دیگر قرار دارند، اختصاص داده است.

روزنامه «ایران» مطلبی با تیتر نخست «اعتراض فراجناحی به حذف پخش زنده مناظره‌ها» را منتشر کرده و به تصمیم‌گیری نهایی کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که امروز مشخص می‌شود، اشاره دارد.

این روزنامه همچنین به مخالفت نامزدهای نهایی ریاست جمهوری، سازمان صداوسیما و خطیب جمعه تهران به پخش ضبط شده مناظره‌ها نیز اشاره کرده است.

روزنامه «ایران» مطلب دیگری با تیتر «در انتظار رقابت داغ نامزدها» را منتشر کرده و عکس نخست خود را به نامزدهای تایید صلاحیت شده اختصاص داده است.

روزنامه «آرمان امروز» تیتر نخست «نیمه راهیم» را انتخاب کرده و سخنی از روحانی آورده است: «طرفدار آزادترین شیوه مناظره هستم.» این روزنامه همچنین عکس یک خود را به حسن روحانی اختصاص داده است.

روزنامه «شرق» نیز تیتر نخست خود را «این ۶ نفر» انتخاب کرده و عکس یک خود را به شش کاندیدای نهایی اختصاص داده است.

روزنامه «شهروند» نیز مطلبی با تیتر یک «شش رقیب و دو جناح» را منتشر کرده و عکس نخست خود را به شش کاندیدای نهایی اختصاص داده است.

این روزنامه همچنین مطلب دیگری را با تیتر «مناظره سیاسی درباره مناظره زنده» منتشر کرده است.

روزنامه «کیهان» گزارش خبری تحلیلی درباره مناظرات تهیه کرده و تیتر نخست «مناظره زنده نیاز مردم برای انتخاب ریاست جمهوری آینده» را انتخاب کرده است.

روزنامه «آفتاب یزد» تیتر نخست «دست بالاتر حسن روحانی» را انتخاب کرده و آورده است: «چیدمان سیاسی ۶ کاندیدای احراز صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری نشان می‌دهد که رییس جمهور در شرایط بهتری قرار دارد.»

روزنامه «آفتاب یزد» همچنین عکس نخست خود را به نیمرخی از روحانی اختصاص داده و همچنین پنج عکس در قطعات کوچک از دیگر نامزدهای نهایی ریاست جمهوری آورده است.

این روزنامه مطلب دیگری با تیتر «چه کسی از مناظره زنده می‌ترسد؟» را منتشر کرده و به نزدیکان و مشاوران روحانی که گفته بودند در مناظره‌ها ناگفته‌هایی را مطرح می‌کنند اشاره دارد.

روزنامه «جوان» تیتر یک «مصاف موافقان و مخالفان وضع موجود» را انتخاب کرده و به زمان تبلیغات این شش نامزد که از ۳۱ فروردین ماه شروع و تا ۸ صبح ۲۸ اردیبهشت ادامه دارد، اشاره کرده است.

این روزنامه همچنین کاندیدای نهایی ریاست جمهوری را ۳ به ۳ کنار هم نشان داده است.

روزنامه «ابتکار» تیتر نخست «امید ایران» را انتخاب کرده و عکس نخست خود را به روحانی و جهانگیری که هر دو دست خود را بالا برده‌اند، اختصاص داده است.

این روزنامه در مطلبی دیگر با تیتر «مناظرات مرده!» به واکنش کاندیداها و مردم برای پخش مناظره انتخاباتی به صورت ضبط شده پرداخته است.

روزنامه «جام جم» مطلبی با تیتر نخست «رقابت ۶ ضلعی برای پاستور» را منتشر کرده و عکس نخست خود را نیز به ۶ کاندیدای نهایی اختصاص داده است.

این روزنامه همچنین مطلب دیگری را با تیتر «مزیت‌های مناظره زنده» منتشر کرده است.

روزنامه «همشهری» تیتر یک «پشت پرده مناظره‌های بی‌جان» را انتخاب کرده و همچنین مطلب دیگری را با تیتر «آغاز طولانی‌ترین تبلیغات برای شش نامزد ریاست جمهوری» منتشر کرده است.

روزنامه «اطلاعات» تیتر نخست «آغاز رقابت انتخاباتی ۶ نامزد ریاست جمهوری» را انتخاب کرده است.

روزنامه «مردم سالاری» تیتر یک «رقابت ۶ نفر برای ورود به پاستور» را انتخاب کرده و در تصویر نخست خود، عکسی از روحانی و رییسی، قالیباف و جهانگیری، هاشمی طبا و میرسلیم را رو به روی هم آورده است.

روزنامه «وطن امروز» تیتر یک «زنده یا مرده» را انتخاب کرده و به پخش مناظره‌ها اشاره دارد و در این راستا به توئیت حسین فریدون (برادر رییس‌جمهور) که درباره پخش مناظره‌ها نظر داده بود، اشاره کرده است.

روزنامه «وقایع اتفاقیه» تیتر نخست «اتفاق ۹۶ کلید خورد» را انتخاب کرده و عکس یک خود را به روحانی و جهانگیری در حالی که لبخند به لب دارند، اختصاص داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: