کد خبر: ۷۱۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
تعداد بازدید: ۳۴۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کار فرهنگی بی منت و بدون جنجال ویژگی کار در دولت تدبیر و امید است گفت: دولت دستاوردهای کم نظیری در حوزه فرهنگ داشته است که نشانگر آشتی اصحاب فرهنگ با دولت است .
وزیرفرهنگ: کار فرهنگی بی منت و بدون جنجال ویژگی دولت یازدهم استبه گزارش خبرداغ ، سیدرضا صالحی امیری پنجشنبه در مراسم بهره برداری از طرح های فرهنگی با حضور رئیس جمهوری در شیراز اظهارکرد: گسترش فعالیت های دولت درزمینه فرهنگی مشهود است اما گاه کمتر به جامعه انتقال داده شده است، عدم انعکاس و بازتاب این فعالیت ها دلیل بر مغفول ماندن آن نیست. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح ١٠ پروژه کتابخانه عمومی در شیراز در سفر اخیر روحانی را یادآور شد و گفت:‌ تعداد کتابخانه عمومی شیراز به ٢٨ کتابخانه می رسد و دردولت تدبیر و امید بیش از ٢٠٠ کتابخانه عمومی افتتاح شده است، توجه به کتاب و فرهنگ مطالعه رشد یافته و انس با کتاب در جامعه ترویج شده است.

صالحی امیری افزود: درحوزه سینما اتفاقات خوب رخ داده است،درحالی که دردولت قبل ٢٨٠ سالن سینما در کشور داشتیم در دولت تدبیر این تعداد به ٤٨٠ سالن فعال رسیده است، همچنین از ٩٠ فیلم بلند تولیدی در سال ٩٢ به تولید ١٦٠ فیلم در سال جاری رسیده ایم . 

وی گفت:‌تولید سه هزارو ٥٠٠ فیلم کوتاه در حوزه سینما داریم که پیش ازاین تولید فیلم کوتاه حدود دو هزار و ٢٠٠ فیلم کوتاه بود، فروش سینما نیز از ٣٣ میلیارد تومان در سال ٩٢ به ١٧٠ میلیارد تومان رسیده است . 

صالحی امیری اضافه کرد: تعداد تماشاگران سینما از هشت میلیون تن به ٢٥ میلیون نفر رسیده است، استقبال از سینما و تئاتر بخشی از رشد فرهنگ جامعه را به دنبال دارد ، همه سینماها در کشور دیجیتال شد و کیفیت نمایش فیلم در سینما ارتقا یافت . 

صالحی امیری توجه به حوزه نشر و مطبوعات و رسانه ها را در دولت تدبیر و امید دوچندان تصویف کرد و گفت: ازابتدای انقلاب ١٣ هزار مجوز نشریه در کشور صادر شده است ، در دولت تدبیر ٦ هزار و ٤٢٠ مجوز رسانه ای و مطبوعاتی داشتیم ، ٤٨ درصد کل مجوزها دراین حوزه در دولت تدبیر صادر شده است . 

وی همچنین صدور ٢ هزار و ٥٠٠ مجوز سایت و خبرگزاری دردولت تدبیر را یادآور شد و گفت : در دولت تدبیر و امید قانون جدید مطبوعات در حال تدوین است و سازمان نظام رسانه ای توسط دولت تدوین می شود . 

صالحی امیری پیشرفت های به دست آمده در زمینه تئاتر و در حوزه نمایش را نیز برجسته دانست و گفت : سال ٩٢ هر شب ٣٠ تا ٤٠ تئاتر اجرا می شد ، الان اجرای نمایش به ١٠٠ اجرا در شب رسیده است ، مراکز تئاتر فعال شده و این نیز نشانگر تحول در حوزه فرهنگ است . 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستاوردهای حوزه دین و تبلیغات دینی را هم بازگو کرد و گفت : به رغم انتقاداتی که می شود ، دولت در حوزه دین و تبلیغات مذهبی قدم های خوبی برداشته است در این حوزه گسترش و نشرفرهنگ دینی به جدیت دنبال شده است . 

وی ادامه داد : قبل از دولت یازدهم ١٦ هزار کانون فرهنگی هنر ی مساجد فعال بوده اکنون هفت هزار کانون به این آمار اضافه شده است . 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه با تدبیر رییس جمهوری و دیپلماسی دولت یازدهم راه حج باز شد بر لزوم حفظ کرامت زائران و تامین نیازها و آسایش آنان تاکید کرد. 

صالحی امیری افزود: همه اقدامات نشانگراین است که دولت بدون جنجال کار می کند این نتیجه آشتی دولت با اصحاب فرهنگ و هنراست ما امروز بهترین رابطه را با اصحاب فرهنگ و هنر داریم . 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: