کد خبر: ۷۱۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
تعداد بازدید: ۲۷۵
آملی لاریجانی:
رییس قوه قضاییه گفت: در طول ایام انتخابات اگر مطلب خاصی پیش آمد با مشورت دادستان کل کشور با آن برخورد شود زیرا اصل توجه به انتخابات است و بقیه امور نباید موجب انصراف از این موضوع شود.
با کسانی که با آرای فاسد اقداماتی علیه نظام انجام دهند، برخورد می‌کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، آیت‌آلله صادق آملی لاریجانی در دیدار با روسای دادگستری استان‌ها، دادستان‌های مراکز استان و مسئولان عالی قضایی ضمن تبریک عید مبعث گفت:‌ جلسات روسای کل تا حدی تاخیر افتاده است و فاصله زیادی بود گرچه نیاز به این جلسات بسیار زیاد است و باید بیشتر در خدمت دوستان باشیم و نوعی هماهنگی بین دادگستری‌ها و ستاد برقرار شود در هر حال موانع زیاد است.

رییس قوه قضاییه افزود: اولین نکته که در این جلسه می‌خواهم به آن اذعان کنم مربوط به فضای انتخاباتی کشور است. طبیعی است که انتخابات و خصوصاً انتخابات ریاست جمهوری امر مهم و سرنوشت‌سازی برای کشور باشد. اینکه چهار سال کار اجرایی کشور را به دست یک نفر بدهیم بسیار مهم است. انتخابات از ارکان مهم مردم‌سالاری دینی است و مقوم، اساس و رکن جمهوری اسلامی ایران است بنابراین اهمیت آن روشن است.

او افزود: مخصوصاً در انتخابات ایران این اهمیت بیشتر است. مردم با بصیرت، تامل و احساس دینی و وابستگی به نظامی که خودشان پدید آوردند به صحنه می‌آیند که این باعث وصول اقتدار و امنیت ملی است.

آملی‌لاریجانی ادامه داد: انتخابات یک تکلیف و حق برای اظهار اقتدار در نظام اسلامی است. بسیار مهم است که سکان اجرایی کشور را چهار سال در دست چه فردی قرار می‌دهیم. اصل انتخابات امر بسیار مهمی است و همه دستگا‌ه‌ها، مسئولان و‌آحاد مردم باید با حضور گسترده این حضور را به نحو احسن انجام دهند.

او خاطرنشان کرد: اصل این است که انتخابات سالم باشد و مردم حضور حداکثری داشته باشند. آنچه که مربوط به دستگاه قضایی است همکاری و انجام مسئولیت‌هایی است در رابطه با حفظ امنیت در انتخابات مدنظر است که این وظیفه را قانونگذار به عهده ما گذاشته است.

آملی لاریجانی بیان داشت: لازم است مخصوصاً در مساله جلوگیری از تخلفات انتخاباتی که کمیته‌ای با ریاست دادستان کل کشور مسئول آن است توجه لازم صورت گیرد با اینکه چند سال است این کمیته تشکیل شده اما براساس گزارشات واصله توانسته بسیار موثر و مفید باشد.

او گفت: خصوصاً در زمینه راهنمایی‌هایی که به نامزدهای انتخاباتی می‌شود، همین تاثیر هم در بخش برخورد با جرائم انتخاباتی است که یک بعد قضایی داستان می‌باشد.

آملی‌لاریجانی تاکید کرد: در بحث پیشگیری از جرم ممکن است در سراسر کشور حوادث خاصی به وجود بیاید که هم از جهت پیشگیری باید به آن توجه شود، هم از جهت اینکه اگر اتفاقی پیش آمد چگونه باید با آن برخورد شود.  دادستان کل بخشنامه‌ای را به تمام استان‌ها داده است مبنی بر اینکه اگر مشکلی در این زمینه به وجود آمد با هماهنگی دادستانی کل برخورد شود. بعضی از دوستان و قضات که من ایضاً به استقلال آنها احترام می‌گذارم معتقد هستند که این بخشنامه فراتر از اختیارات دادستانی کل است اما من این بخشنامه را تایید کردم و دوستان به عنوان بخشنامه‌ای که از طرف من تایید شده است آن را اجرا کنند.

او افزود: در طول ایام انتخابات اگر مطلب خاصی پیش آمد با مشورت دادستان کل کشور با آن برخورد شود زیرا اصل توجه به انتخابات است و بقیه امور نباید موجب انصراف از این موضوع شود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: در جریان فتنه ۸۸ متاسفانه برخی از اقدامات نامزدها در داخل و شیطنت دشمنان خارجی باعث شد که فتنه بزرگی رقم زده شود. فتنه واقعاً فتنه بود.

او ادامه داد: صبر نظام در آن موقع واقعاً قابل تحسین بود و با حضور مردم فتنه از بین رفت و فتنه‌گران سیلی محکمی خوردند. بعید می‌دانم فتنه‌گران باز بخواهند که این کار را تجربه کنند. در عین حال توجه و اطمینان دوستان نباید کم شود. دادگستری‌ها و دادستان‌ها به این مسائل توجه کنند و اگر کسانی فکر می‌کنند با فتنه‌گری و با استفاده از آرای فاسد می‌توانند اقداماتی علیه نظام انجام دهند باید دادگستری برخورد کند و اجازه این کار را ندهد کسی آرای مردم را تصاحب کند .

رییس قوه قضاییه افزود: بعید می‌دانم با حضور مردم چنین اتفاقی رخ دهد لکن دشمن در دشمنی خود ثابت‌قدم است. دشمن شبکه‌های اجتماعی زیادی در اختیار دارد و سرمایه‌های زیادی را هزینه این انتخابات می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: