کد خبر: ۷۱۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
تعداد بازدید: ۲۹۵
بر اساس آمارهای اعلام شده ورزش کیش در سال 95 روند خوبی را در زمینه میزبانی و حضور در عرصه های ملی و بین المللی طی کرده است.
آمارهای خوب ورزش کیش در سال 95، نوید بخش توسعه گردشگری ورزشیبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، امروزه ورزش و برخورداری از امکانات و تاسیسات ورزشی از جمله معیارهای توسعه یافتگی جوامع بشمارمی رود. در این راستا، با توجه به امکانات و تاسیسات و اماکن ورزشی مناسب و همچنین  شرایط آب و هوایی مساعد، جزیره کیش، بهترین پایگاه برای برگزاری مسابقات ورزشی و اردوهای مختلف ورزشی به منظور کسب آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات داخلی و بین المللی است.

بنابر این گزارش در سال 95 تعداد 38 اردوی تدارکاتی و ورزشی در رشته های والیبال ساحلی، جودو، شمشیربازی، دو و میدانی، والیبال، فوتبال، تکواندو، بسکتبال، ژیمناستیک هنری، دوچرخه سواری، تنیس، کاراته، شنا، بیس بال، پرتاب دیسک و بدمینتون در جزیره کیش برگزار شد و تعداد 853 ورزشکار در این اردو ها شرکت کردند.

همچنین، تعداد 8 هزار و 711 نفر در 212 مسابقه ورزشی در رشته های اتومبیلرانی دریفت و اسلالوم، کاراته، فوتبال، رالی خانواده، شنا، اسکواش، شطرنج، کشتی، بدمینتون، تکواندو، کونگ فو، هندبال، تیراندازی با کمان و تفنگ، اسکیت، بوکس، والیبال، جودو، بسکتبال، تنیس روی میز، ژیمناستیک، فوتسال، نجات غریق، دارت، آمادگی جسمانی، طناب کشی، کیبل اسکی و پدل برد شرکت کردند.

با توجه به آمادگی و توانمندی ورزشکاران جزیره کیش، تعداد 111 تیم با 465 ورزشکار نیز در رشته های گوناگون ورزشی برای شرکت در مسابقات کشوری اعزام شدند و توانستند 146 مدال رنگارنگ را برای جزیره کیش به ارمغان بیاورند.

در این مدت، به  مناسبت رویدادهای ملی و مذهبی نیز تعداد16 هزار و 516 نفر  در 72 همایش ورزشی از جمله فوتبال دستی، چوب بازی، بازی های بومی و محلی، ساخت و پرواز بادبادک ها، قویترین کودکان و مردان، پنالتی، به کاپ، دستمال بازی، طناب زنی، دارت، حمل  سطل آب از دریا، مچ اندازی، دو خانواده، دوچرخه سواری، ماهیگیری، اسکیت، طناب کشی، هفت سنگ، تیرکمان سنگی، سریع ترین ها، مجسمه های شنی، ورزش های عصرگاهی و صبحگاهی، شنا، پیلاتس، یوگا، دو همگانی، مچ اندازی، والیبال، فوتسال، بسکتبال، بازی های کودکان و خانوادگی، گل کوچک، پیاده روی، اسکوتر، فریزبی، توپ و چاله و فوتبال دستی انسانی شرکت کردند.

همچنین در راستای ارتقاء سطح علمی و دانش افزایی ورزشکاران و مربیان ورزشی نیز تعداد 73 دوره آموزشی برای مربیان رشته های تکواندو، دروازه بانی فوتبال، کیورگی تکواندو، نجات غریق، آمادگی جسمانی، بدمینتون، فوتبال، شنا، استاژکاتا و کومیته کاراته و تنیس برگزار و آزمون های ارتقاء کمربند تکواندو و تئوری مربیگری بدمینتون انجام شد.

گفتنی است، وجود مجموعه ورزشی المپیک با 9 سالن سرپوشیده مجهز به امکانات ورزشی، زمین های چمن فوتبال، سوارکاری و تیر اندازی ، پلاژ شنای بانوان و آقایان، استخر های کرانه و المپیک و همچنین امکانات مناسب اقامتی، تفریحی و پذیرایی، نداشتن ترافیک، دسترسی آسان به امکانات مختلف، عدم نیاز به دریافت روادید و حمل و نقل آسان، جزیره کیش را به مکانی مناسب برای برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی ملی و بین المللی تبدیل کرده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: