کد خبر: ۷۱۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
تعداد بازدید: ۲۹۷
در شورای برنامه‌ریزی بعثه مطرح شد:
سرپرست سازمان حج و زیارت از پیگیری پرونده فاجعه منا در کمیته‌ای که عربستان برای بررسی ابعاد مختلف آن تشکیل داده، خبر داد و گفت: در صورت اجرای بدون مشکل حج، سفر عمره نیز برقرار می‌شود.
تشکیل کمیته‌ای در عربستان برای پیگیری فاجعه منابه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا ،  حمید محمدی که به تازگی از عربستان بازگشته، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری، به تفصیل به محورهای مذاکرات خود با وزیر حج آن کشور پرداخت و گفت: در این گفت‌وگوها مسائل اجرایی و توافقات صورت‌گرفته در تفاهم‌نامه حج مطرح و به صورت دقیق بررسی شد و کارها و برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف در فضایی مناسب درحال پیگیری است.


او فاجعه منا را از محورهای مهم و مورد توجه در این مذاکرات ذکر کرد و گفت: وزیر حج عربستان نیز با حساسیت روند کار در کمیته تشکیل‌شده برای بررسی ابعاد مختلف این فاجعه را دنبال می‌کند و جمهوری اسلامی ایران هم نظرات خود درباره فاجعه منا را به طرف مقابل ارائه کرده است و کار با جدیت دنبال می‌شود.


سرپرست سازمان حج و زیارت در ادامه با بیان این که طرف سعودی برای صدور ویزا به منظور اعزام تیم‌های کارشناسی بخش‌های مختلف آمادگی دارد، افزود: در مذاکرات تصریح شد در صورتی که مشکلات اجرایی را درحج امسال شاهد نباشیم، راه‌اندازی سفر عمره نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.


حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر ـ نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت ـ نیز در ادامه گفت: کارها و برنامه‌های مورد نظر حج ۹۶ به خوبی پیش می رود و مشکل خاصی وجود ندارد.

او سفر اخیر سرپرست سازمان حج و زیارت و هیأت کارشناسی به عربستان برای پیگیری مفاد تفاهم‌نامه حج را مفید دانست و افزود: با توجه به مذاکرات صورت گرفته، مسیر برای تحقق اهداف مورد نظر در حوزه حج فراهم و شرایط مساعدی ایجاد شده است و درخصوص مسائل اجرایی حج پیش روی زائران نگرانی وجود ندارد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج،درادامه این جلسه نحوه اطلاع‌رسانی، میزان اسکان حجاج ایرانی در مدینه قبل و بعد با توجه به امکانات موجود در این دو شهر، اسکان زائران در عرفات و منا، نقل و انتقال حجاج توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و سعودی و نحوه واگذاری فیش‌های حج و عمره اولویت‌دار بررسی شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، لزوم افزایش اطلاع‌رسانی به مخاطبان حوزه حج در امور مختلف فرهنگی و اجرایی را یادآور شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: