کد خبر: ۷۱۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
تعداد بازدید: ۲۹۰
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد
سازمان هواشناسی کشور از احتمال توفان تندری و بارش باران طی ۲۴ ساعت آینده در برخی مناطق شمال غرب، غرب و مرکز کشور خبر داد.
توفان تندری و باران بهاری برای غرب و مرکز کشور/ کاهش ۱۵ درجه‌ای دما در نوار شمالیبه گزارش خبرداغ ، سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از توفانهای تندری و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور خبر داد. متن کامل این اطلاعیه به ‌شرح ذیل است:

امروز یکشنبه تا اواخر دوشنبه، با عبور تدریجی یک سامانه جبهه‌ای انتظار رشد ناپایداری در شمال غرب، غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز وجود دارد. 

امروز در مناطقی از شمال غرب، رگبار موقت باران و وزش باد شدید گاهی با رعد و برق و فردا در شمال‌غرب، غرب و نواحی مرکزی کشور به شکل رگبار موقت باران، رعد و برق و وزش باد شدید ناشی از شرایط توفان تندری پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه 20 فروردین ماه سال 96 : رگبار باران، گاهی با رعدو برق و احتمال صاعقه و وزش باد شدید در شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی و اردبیل. 

دوشنبه 21 فروردین ماه سال 96 :  قبل از ظهر رگبار موقت باران گاهی با رعد و برق در استان اردبیل، شمال آذربایجان شرقی  و وزش باد شدید در استانهای گیلان، مازندران و گلستان. 

 از صبح امروز به سبب گرم باد جنوبی، دمای هوا در استانهای ساحلی دریای خزر افزایش شدید یافته است و بیشینه دما طی امروز به حدود 30 درجه در مناطق جلگه‌ای خواهد رسید.

دوشنبه با گذر جبهه سرد دمای هوا در گیلان، مازندران و گلستان به شدت کاهش می‌یابد و انتظار می‌رود دمای هوای طی روز دوشنبه حدود 10 تا 15 درجه سلسیوس کاهش یابد. همچنین با گذر جبهه سرد این سامانه از اواسط دوشنبه و طی ساعات شب سه‌شنبه وزش باد شدید در استانهای مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک در مقیاس محلی شود.

بر این اساس توصیه می‌شود، با توجه به تاثیر مخرب این پدیده‌ها و نوع فعالیت مورد نظر، آمادگی لازم به‌عمل آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: